دانلود مقالات

دانلود مقالات

دانلود مقالات Tel:88-0000-0000

پژوهش (پايان نامه) : مشخصه هاي سلامت روان - رابطه جهت گيري مذهبي و ابعاد شخصيت با سلامت روان در بين معلمان زن مقطع ابتدايي

زنان نيمي از پيكره جهان را تشكيل مي دهند و نيمي ديگر توسط آنان بزرگ مي شوند ، از آنجايي كه زنان جزء لاينفك تمامي بخشهاي جامعه هستند، نقش آنان در جامعه آنها را در معرض خطر بيشتر ابتلا به مشكلات رواني قرار مي دهد. زنان بار مسئوليت هاي مرتبط با نقش هاي همسري ، مادري و مراقبت از ديگران را بر عهده دارند. مسئوليت هاي زنان در نقش هاي چندگانه مي تواند سلامت ايشان را به خطر بيندازد. (خسروي و همكاران، 1386). در جوامعي كه زنان علاوه بر كار در منزل براي كسب درآمد در خارج از منزل نيز فعاليت مي كنند اين فشار مضاعف نقش ها ممكن است  آنها را به لحاظ جسمي و روحي دچار مشكل كند. در حالي كه سلامت روان در زنان موجب شادي و نشاط و بالا رفتن حس اعتماد به نفس در آنان مي شود، فقدان آن اضطراب ، استرس ، دلهره و نا اميدي از زندگي را به همراه خواهد داشت. ( صادقي و همكاران  ،1390)

مشخصه هاي سلامت روان

روان شناسان مشخصه هاي ذيل را براي شناخت فرد سالم از نظر رواني ذكر كرده اند :

1- فرد سالم از نظر رواني هيچ گونه درگيري دروني ندارد و با خود در ستيز نيست.

2- سازگار است، يعني مي تواند با محيط اطراف خود كنار آيد. او انتقاد پذير بوده و به آساني رنجيده نمي شود.

3- به دنبال هويت است.

4- عزت نفس بالايي دارد.

5- خود را، يعني نيازها، مشكلات و اهدافش را مي شناسد. (خود واقع بيني دارد)

6- به خوبي قادر است خود را كنترل كند و توازن منطقي و عاطفي برقرار كند.

7- با مشكلات روبرو شده و سعي مي كند به طور معقولي آنها را حل كند، يعني با تنش ها و هيجان ها دست و پنجه نرم كند.(برزن و همكاران، 1391)

ديدگاه هاي مرتبط با سلامت روان

ديدگاه روان تحليلي

ديدگاه روان تحليلي يا روانكاوي معتقد است كه شخصيت فرد از سه عنصر تشكيل شده است: نهاد، من و فرامن. بنابراين ، بر اساس نظر صاحبنظران مكتب روانكاوي سلامت رواني زماني تضمين مي شود كه «من» با واقعيت سازگار شود و همچنين تكانشهاي غريزي نهاد به كنترل در آيد( گنجي ، 1379).

فرويد[1] صاحب نظر ديدگاه روان تحليلي، سلامت روان را از يك طرف نتيجه تعادل بين سه عنصر نهاد، من و من برتر و از طرفي نتيجه تعادل بين سطوح خود آگاه و ناخود آگاه مي داند . وي معتقد است كه شخص سالم از نظر رواني دو ويژگي اساسي دارد:

1- مي تواند دوست بدارد و دوست داشته شود.

2- مي خواهد و مي تواند كار كند ( شعاري نژاد ، 1371)

از نظر او ، كم تر انساني متعارف به حساب مي آيد و هر فرد به نحوي غير متعارف است. هسته ي اصلي حالت هاي روان نژندي يا نوروتيك ، اضطراب است و اضطراب مرحله ي اول نوروز است. هدف از روان درماني در روان كاوي ، ايجاد سلامت رواني است. سلامت رواني داراي دو جنبه است: يكي سازگاري با محيط بيروني ، و ديگري سازش با محيط دروني. در نظر فرويد، تعامل و تعارض پوياي سه ساخت «نهاد»[2] ، «من» [3] و «فرامن» [4] تعيين كننده ي رفتار است و فردي از نظر رواني سالم است كه بين سه سطح شخصيت وي تعادل بر قرار باشد (شفيع آبادي ، 1375) .

يكي از شاهكارهاي فرويد، كه ما را در شناخت رفتار انسان و در نتيجه شخصيت او راهنمايي مي كند و آموزش آن مي تواند به ارتقاي سلامت روان ياري رساند، مكانيسم هاي رواني يا دفاعي [5] است . گرچه اين ساز و كار ها از نظر سلامت فكر ، منطقي نيستند و جنبه ي فريب و گول زدن را دارند ولي چون به بيمار فرصت مي دهند كه بتواند به طور منطقي با مشكلاتش مواجه شود، مفيدند. همه ي ما از اين مكانيسم ها به نحوي و تقريباً هميشه استفاده مي كنيم . استفاده از مكانيسم هاي ياد شده زماني جنبه ي مرضي به خود مي گيرند كه به طور مكرر و دائماً از آن ها استفاده شود و سبب جدايي از واقعيت گردند؛ در اين حال ما با يك بيمار رواني سرو كار خواهيم داشت .(ميلاني فر، 1374). به نظر فرويد، انسان هاي سالم بيشتر از مكانيسم هاي دفاعي  نوع دوستي [6]، شوخ طبعي [7] ، پارسايي و رياضت [8] ، و والايش [9] استفاده مي كنند. ( خدارحيمي، 1374)

به نظر هورناي[10] ديگر صاحب نظر مكتب روانكاوي انسان برخوردار از سلامت رواني داراي ويژگي هاي زير است:

  • احساس امنيت مي كند از اين رو فاقد پرخاشگري و خود شيفتگي است.
  • به دليل آگاهي از خود واقعي و استعداد بالقوه خويش تسليم محض محيط اجتماعي و فرهنگي نيست بلكه ابتكار و شخصيت خودش را برعهده دارد و خود شناسي و كوشش براي تحقق استعدادهاي فطري و ذاتي وظيفه ي اخلاقي و امتياز معنوي شخصيت سالم است و هدف او كمال است.
  • انسان سالم خود آگاهي دارد و از خود واقعي و استعدادهايش كم و بيش آگاه است، از اين رو به ديگران وابستگي ندارد و بسياري از مشكلات زندگي خود را حل مي كند ( خدارحيمي، 1374).

آدلر[11] (1912) نيز معتقد است زندگي بودن نيست بلكه شدن است . آدلر به انتخاب مسئوليت ها و معناداري مفاهيم در شيوه هاي زندگي اعتقاد دارد و شيوه زندگي افراد را متفاوت مي داند. محرك اصلي رفتار بشر، هدف ها و انتظار او از آينده است.

فرد سالم به اعتقاد آدلر از مفاهيم و اهداف خودش آگاهي دارد و عملكرد او مبتني بر حيله و بهانه نيست . او جذاب و شاداب است و روابط اجتماعي سازنده و مثبتي با ديگران دارد. روابط خانوادگي سالم و مطلوب دارد. فرد سالم در زندگي هدفمند و غايت مدار است (گنجي، 1379).

[1] Freud

[2] Id

[3] Ego

[4] Super ego

[5] Defense mechanisms

[6] Altruism

[7] Humor

[8] Acsetisism

[9] Sublimation

[10] Horney

[11] Adler

ادامهـ مطلبـ
| ۶ آبان ۱۳۹۷ | ۰۱:۵۹:۴۲ | مدير
،

فروش فايل پايان نامه : - رابطه جهت گيري مذهبي و ابعاد شخصيت با سلامت روان

نظريه هانس جي. آيزنك[1]

آيزنك پژوهشهاي گسترده اي در نظريه و اندازه گيري شخصيت انجام داده است. آيزنك با كتل در اين نكته توافي نظر دارد كه شخصيت مركب از صفتها يا عوامل است و اينكه اين عاملها سازه هاي نظري ناشي از همبستگي هاي متقابل ميان تعداد زيادي از پاسخ ها هستند. او همچنين معتقد است كه صفتها غالباً براي تشكيل چيزي كه او سنخ يا تيپ مي نامد با يكديگر همبستگي دارند. در واقع سنخ تركيبي از صفتهاي شخصيت در يك نوع عامل[2] برتر است. آيزنگ سه بعد را مشخص كرده است: P (روان پريش خويي[3] در برابر كنترل تكانه يا كاركرد فراخود)، E (برون گرايي در برابر درون گرايي) و N (روان رنجور خويي[4] يا نا استواري هيجاني در برابر استواري هيجاني).

آيزنگ معتقد است كه هر يك از اين سنخ هاي شخصيت مي توانند در جامعه سهمي ايفا كنند، هر چند بعضي از آنها بهتر از ديگران انطباق پيدا مي كنند. به باور آيزنك، جامعه نيازمند تنوع فراهم شده به وسيله ي درون گراها و برون گراها و ديگر سنخ هاي شخصيت است و ما را تشويق مي كند كه محيط هايي فراهم آوريم كه به هر فرد امكان مي دهد تا بهترين استفاده را از توانايي هاي خود ببرد. در نظر آيزنك، صفتها و سنخ ها عمدتاً به وسيله وراثت تعيين مي شوند. او منكر تأثير عوامل موثر اجتماعي، محيطي يا موقعيتي در شخصيت نيست، اما معتقد است كه چنين اثرهايي محدود هستند و نبايد بي جهت مورد تأكيد قرار گيرند. آيزنك  چندين وسيله ي ارزيابي بسيار پر كاربرد، از جمله پرسشنامه پزشكي مادسلي[5]،پرسشنامه شخصيت مادسلي و پرسشنامه شخصيت آيزنك را ساخته است.(شولتز[6]، 1990، به نقل از كريمي و همكاران، 1384).

سه نظريه ي پرآوازه ي رويكرد صفات در شخصيت در تعريف صفت در تفاوت هاي فردي سرشتي در آمادگي اوليه پافشاري داشتند. روش كار آلپورت با انتقاد به روش تحليل عاملي، بيشتر بر مطالعه ي باليني استوار بوده حال آنكه كتل و آيزنك از روش تركيبي و كاربرد تحليل عاملي بهره گرفته اند. آيزنك سه بعد از صفات، كتل 16 عامل و آلپورت صفات ويژه هر فرد را بي شمار دسته بندي نموده است. آلپورت و كتل به انگيزش اشاره كرده و پيوند ميان صفات و انگيزه را مورد بررسي قرار داده اند حال آنكه آيزنك به مبحث انگيزش نپرداخته است.

رويكرد صفات در شخصيت گرچه به گفته ي شاملو در عرصه روان شناسي تكان دهنده نبود ولي براي شناسايي آدمي و به ويژه انسان معمولي و متوسط سودمند بوده است.(شاملو، 1382)

مدل پنج عاملي صفات شخصيت:

نظريه هاي مختلفي براي براي تعيين ويژگي هاي شخصيتي يا ابعاد شخصيت مطرح شده است اما مدل پنج عاملي مك كري و كوستا[7] كه در سال هاي اخير در مطالعات و تحقيقات زيادي مورد تأييد قرار گرفته ، مبناي بقيه مدل ها شناخته شده است.

آنها معتقدند كه اغلب جنبه هاي شخصيت از پنج صفت عمده ناشي شده اند و مانند كتل بر اين باورند كه شخصيت را مي توان با ارزيابي صفاتي كه آنها مشخص كرده اند، به نحو شايسته اي توصيف كرد.

پنج عامل يا ويژگي غالب شخصيتي در مدل مذكور عبارتند از: درون گرايي در مقابل برون گرايي[8]  ، وظيفه شناسي يا با وجداني[9]  ، روان رنجوري در برابر ثبات احساسي[10]  ، گشودگي يا استقبال از تجربيات [11] و سازگاري يا تطابق پذيري[12].(شولتز و شولتز[13] ، 1998، به نقل از سيد محمدي ، 1386).

روان رنجوري ( N  )

مؤثر ترين قلمرو مقياس هاي شخصيت تقابل سازگاري يا ثبات عاطفي با ناسازگاري يا روان نژند گرايي مي باشد . متخصصين باليني انواع گوناگوني  از ناراحتي هاي عاطفي چون ترس اجتماعي ، افسردگي و خصومت را در افراد تشخيص مي دهند . اما مطالعات بي شمار نشان مي دهد افراد كه مستعد يكي از وضعيت هاي عاطفي هستند احتمالا وضعيت هاي ديگر را نيز تجربه مي كنند( مك كري و كوستا ، 1992( تمايل عمومي به تجزيه عواطف منفي چون ترس ، غم ، دستپاچگي ، عصبانيت ، احساس گناه و نفرت مجموعه  حيطه N را تشكيل مي دهد . هر چند N چيزي بيشتر و آمادگي براي ناراحتي هاي روانشناختي دارد . شايد عواطف شكننده مانع از سازگاري مي شود . مردان و زنان با نمره بالا در اين N ، مستعد داشتن عقايد غير منطقي هستند و كمتر قادر به كنترل تلاش هاي خود بوده و خيلي ضعيف تر از ديگران با استرس كنار مي آيند . همچنان كه اسم اين عامل نشان مي دهد بيماراني كه به طور سنتي نوروتيك تشخيص داده شده اند كلاً نمره ي بالايي در اندازه هاي N به دست مي آورند (آيزنك و آيزنك ، 1985 به نقل از مك كري و كوستا ، 1998 (.

[1] Eysenck

[2]  Super factor

[3] Psychoticism

[4] Neuroticism

[5] Maudsely Medial Questionnaire

[6] Schultz

[7] Mccrae & ***ta

[8]Introversion/ Extroversion

[9]Conscientiousness

[10] Neuroticism/ Emotional stability

[11]  Openness

[12]  Agreeableness

[13]  Schultz & Schultz

ادامهـ مطلبـ
| ۶ آبان ۱۳۹۷ | ۰۱:۵۷:۱۸ | مدير
،

فروش فايل پايان نامه : بازاريابي خدمات بانكي

مفاهيم جديد بازاريابي و رويكردهايي كه در طي چند سال اخير از طرف صاحبنظران ارائه شده است،به عنوان يك ابزار قدرتمند در اختيار مديران سازمانها قرار گرفته است تا بتوانند از آنها در ايجاد تمايز رقابتي پايدار بهره برداري نمايند. بنابراين رويكردهاي جديد همگام با تغيير و تحولاتي كه بواسطه رشد فن آوري هاي نوين اطلاعاتي و ارتباطي در جوامع پديد آمده اند، بوجود آمده و تجربه آنها توسط سازمان هاي معتبر، حاكي از موفقيت و ارزش فوق العاده آنها دارد .بانكها بعنوان بخشي از نظام علقه هاي مالي، اجتماعي و بنيادين كه نقش سازنده اي در پياده سازي اثر بخشي استراتژي هاي بازاريابي بانكي دارند، تلاش شده است تا زواياي مختلف رويكرد نوين بازاريابي بررسي شود. در پايان نيز به تعدادي از استراتژيهايي كه بانكها در رويارويي با گروههاي خاص مشتريان مي توانند اتخاذ نمايند، اشاره شده است .تغيير در محيط هاي كسب و كار با آهنگ پر شتابي در حال رخ دادن است . امروز همانند ديروز نيست و فردا نيز متفاوت از امروز خواهد بود.بنابراين شركت هاي موفق فردا مجبورند %۲ارها از كارايي لازم برخوردار بوده و نسبت به بكارگيري آنها اميدوار بود.تغيير در محيط هاي كسب و كار با آهنگ پر شتابي در حال رخ دادن است . امروز همانند ديروز نيست و فردا نيز متفاوت از امروز خواهد بود.بنابراين شركت هاي موفق فردا مجبورند سه حقيقت مسلم كه باعث در پيش گرفتن استراتژيهاي جديد شود را سرلوحه برنامه هاي كاري خود قرار داده و همواره برنامه ريزي هاي لازم را براي رويايي با آنها داشته باشند.
الف) فشارهاي جهاني: به موازات گسترش علوم و فنون جديد اين فشارها باعث خواهند شد تا كسب و كار و زندگي شخصي افراد جامعه به صورت مستقيم و غير مستقيم تحت تأثير قرار گرفته و در نيازها و انتظارات آنها تغيير ايجاد شود.
ب)‌پيشرفت مستمر تكنولوژي ها: هيچ پاياني براي پيشرفت تكنولوژي هاي جديد متصور نيست و اين پيشرفت ها كماكان ادامه خواهند داشت تا همه ما را متحير و مبهوت خود سازند .
ج) مقررات زدايي: ساده سازي و امكان بهره برداري تمام افراد جامعه از خدمات حق مسلم آنهاست، بنابراين فشار مداوم و مستمر درخصوص آزادسازي بخش هاي اقتصادي همچنان وجود خواهد داشت استنباط مي شود كه سه تحول – جهاني شدن، پيشرفت هاي تكنولوژيكي و مقررات زدايي- فرصت هاي بسيار جذابي را ايجاد خواهند كرد كه استفاده از آنها باعث ايجاد مزيت رقابتي در مؤسسات خواهند شد.به همين لحاظ است كه تداوم استراتژي امروز خطرناك بوده و لازم است تا استراتژيهاي جديدي نشانه گرفته شود. در شرايط فعلي در عصر گذار از وضعيت بر هرج و مرج فعلي به يك دوره جديد هستيم كه مشخصه هاي آن رقابت گسترده، وجود منابع اطلاعاتي و ارتباطي فراوان، افزايش پيچيدگي هاي كسب و كار و … است .درك، شناخت و استفاده از مفاهيم بازاريابي در بسياري از سازمانها در طي سالهاي اخير دچار دگرگوني شده و فقط تعداد كمي از آنها مفهوم واقعي بازاريابي را درك و از آن براي بهبود امور خود بهره برداري مي نمايند. بي شك مفاهيم جديد بازاريابي و ارتباط با مشتريان تا زماني كه نياز به آن احساس نشود، مورد پذيرش قرار نخواهد گرفت. بنابراين در شرايط فعلي و با ايجاد تغيير و تحولات مختلف در جوامع، خصوصاً علوم جديد و فن آوريهاي اطلاعاتي، شركت ها و سازمانهاي مختلف مفاهيم نوين بازاريابي را به دليل نياز به آنها با دل و جان پذيرا شده و ضمن آموزش آن به كاركنان خود نسبت به پياده سازي و عملياتي نمودن آن در سازمان متبوع خود از هيچ كوششي فروگذار نيستند .
بر اساس آخرين نظريات ارايه شده در راستاي سير تكاملي نقش بازاريابي در سازمانها، مشتريان نقش محوري و اصلي در هر سازماني را بر عهده داشته و در مركز عمليات آن سازمان قرار مي گيرند، در واقع اين جابجايي در نقش حاصل تفكر مديران روشنفكري است كه جز به تعالي سازمان خود به چيز ديگري فكر نمي كنند و اعتقاد دارند كه بايد هرگونه فعاليت سازمان به سوي مشتري باشد و برنامه ريزي اين فعاليت ها صرفاً بايد در جهت درك، خدمت رساني، تأمين رضايت مشتريان و ماندگار كردن آنها صورت پذيرد. اين اعتقاد وجود دارد كه دارايي هاي سازمان بدون وجود مشتريان ارزش چنداني ندارد، بنابراين وظيفه اصلي سازمان را جذب و حفظ مشتريان و وظيفه بازاريابي را ارائه محصولات برتر و راضي نگهداشتن مشتريان براي يك دوره بلند مدت مي دانند .
چالش اساسي مديران سازمانها در شرايط فعلي، تغييرات مستمر در انتظارات و نيازهاي مشتريان است. بنابراين اين مديران همواره بايد اين موضوع را در نظر داشته باشند كه «محيط هاي كاري دچار تغيير شده و نياز به مدل هاي نو و روش هاي جديد براي غلبه بر اين تغييرات وجود دارد»، اينجاست كه تفكرات سنتي بازاريابي پاسخگو نبوده و پارادايم جديد بازاريابي شكل خواهد گرفت.
بازاريابي ديروز (سنتي) تنها در انديشه يافتن مشتري بود و بازاريابي امروز (نوين) «دانش و هنر يافتن و نگهداري از مشتريان» را عهده دار است،‌ در بازاريابي ديروز شاخص موفقيت «سهم از بازار» بود ولفي در بازاريابي امروز «سهم از مشتري» شاخص موفقيت محسوب مي شود. آنچه كه براي سازمانهاي امروزي ارزش تلقي مي گردد «ايجاد رابط مستمر با مشتري و نگهداري آنها براي مدت زمان طولاني و خلق مشترك تجارب با آنهاست» و سازمانهايي موفق هستند كه بتوانند «مشتريان تمام عمر» براي خود ايجاد نمايند. در اين شرايط وضعيت بانكهاي نيز خارج از اين مقوله نبوده و تغييرات ايجاد شده در انتظارات و نيازهاي مشتريان آنها باعث شده است تا بانكداران به دنبال استفاده از روش هاي نوين بازاريابي براي جذب و نگهداشت مشتريان و افزايش سهم از مشتريان باشند. در شرايط كنوني تحقق اساسي ترين هدف بانكهاي كه همانا «ارزش آفريني براي مشتريان» باشد، بدون استفاده از فنون و روشهاي نوين بازاريابي بانكي امكان پذير نخواهد بود.سير تكاملي رويكردهاي بازاريابي تغيير و تحولات صورت گرفته در سالهاي اخير و ظهور چالش هاي پيش روي سازمانها نشان داد كه رويكردهاي موفقيت آور گذشته نمي توانند مبنايي براي موفقيت امروز باشند. لذا صاحبنظران با شناخت دقيق تغييرات رخ داده، به معرفي رويكردهاي نويني پرداختند كه به مديران براي پيشگامي در عرصه رقابت كمك خواهد كرد. در همين راستا، اين تحولات به نحو شگرفي باعث واكنش بازاريابان شده است.تلاش هاي مستمري وجود دارد تا همگام با اين تغييرات، ابزارهاي جديدي شناسايي شود تا بتوان از فرصت هاي موجود، بهره برداري نمود. در رويكردهاي نوين بازاريابي كه ارتباط با مشتريان مهمترين ويژگي آن به شمار مي رود تغييرات زير به صورت كاملاً محسوس ، مشاهد خواهد شد:

۱- شناسايي رشد توانمندي هاي مشتريان
۲- ايجاد خدمات متمركز براي بازار هدف
۳- تدوين استراتژي هاي بازاريابي با رويكرد مشتري محوري
۴- خلق ارزش در رويارويي با مشتريان و مشاركت به منظور ارزش آفريني
۵- استفاده از تكنولوژي هاي سطح بالا در بازاريابي
 دانلود متن كامل پايان نامه با فرمت ورد : نقش «بازاريابي» در فضاي پيچيده رقابتي بانك‌هاي ايران

ادامهـ مطلبـ
| ۶ آبان ۱۳۹۷ | ۰۱:۵۴:۵۵ | مدير
،

پايان نامه ارشد - رابطه بين مديريت كيفيت جامع و بازارگرايي عملكرد سازماني با توجه به نقش تعديل گر عوامل محيط خارجي (در شعبات شركت هاي بيمه استان گيلان)

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                      صفحه

چكيده 1

فصل اول: كليات تحقيق

1-1) مقدمه. 3

1-2) بيان مساله. 4

1-3) اهميت و ضرورت تحقيق.. 6

1-4) مدل مفهومي تحقيق.. 7

1-5) هدف تحقيق.. 8

1-6) فرضيه هاي تحقيق.. 8

1-7) تعريف متغيرها 9

1-8) قلمرو تحقيق.. 10

فصل دوم: مباني نظري تحقيق

2-1) مقدمه. 12

2-2) مفهوم عملكرد سازماني.. 13

2-3) ارزيابي عملكرد سازماني.. 14

2-4) ابعاد عملكرد سازماني.. 15

2-4-1) عملكرد مشتري.. 16

2-4-2) عملكرد مالي. 16

2-5) عوامل موثر بر عملكرد سازماني.. 17

2-5-1) مديريت كيفيت جامع و عملكرد سازماني. 17

2-5-2) بازارگرايي و عملكرد سازماني. 18

2-5-3) عوامل محيط خارجي. 18

2-6) مديريت كيفيت جامع. 18

2-7) تاريخچه مديريت كيفيت جامع. 23

2-8) مديريت كيفيت جامع در بخش خدمات.. 24

2-9) ابعاد مديريت كيفيت جامع. 25

2-10) عوامل موفقيت مديريت كيفيت جامع. 27

2-11) بازارگرايي.. 30

2-12) ديدگاه هاي مربوط به بازارگرايي.. 33

2-12-1) ديدگاه تصميم گيري از نظر شاپيرو (1988) 33

2-12-2) ديدگاه هوشمندي بازار از نظر كوهلي و جاورسكي (1990) 34

2-12-3) ديدگاه فرهنگي از نظر نارور و اسلاتر (1990) 35

2-12-4) ديدگاه كانون استراتژيك از نظر روكرت (1992) 35

2-12-5) ديدگاه مشتري گرايي از نظر دشپند (1993) 36

2-12-6) ديدگاه تركيبي از نظر لافرتي و هالت (1999) 37

2-12-7) رويكرد قابليت هاي سازماني از ديدگاه دي (1994) 37

2-12-8) رويكرد فرهنگ سازماني چند لايه از ديدگاه هامبورگ و پفلسر (2000) 38

2-13) نتايج بازارگرايي.. 38

2-14) محيط خارجي.. 39

2-15) پيشينه تجربي.. 40

2-15-1) مطالعات انجام شده در داخل كشور. 40

2-15-2) مطالعات انجام شده در خارج از كشور. 45

فصل سوم: روش تحقيق

3-1) مقدمه. 49

3-2) روش تحقيق.. 49

3-3) جامعه آماري.. 49

3-4) روش نمونه گيري و برآورد حجم نمونه. 49

3-5) روش گردآوري داده ها و اطلاعات.. 51

3-6) ابزار گردآوري اطلاعات.. 51

3-7) اعتبار يا روايي ابزار تحقيق.. 53

3-8) اعتماد يا پايايي ابزار تحقيق.. 53

3-9) معرفي تكنيك هاي آماري.. 54

فصل چهارم: تجزيه تحليل و اطلاعات

4-1) مقدمه. 56

4-2) آمارتوصيفي متغيرها 56

4-2-1) فراواني جنسيت پاسخگويان. 56

4-2-2) فراواني تحصيلات پاسخگويان. 57

4-2-3) فراواني وضعيت تاهل پاسخگويان. 57

4-2-4) خلاصه وضعيت آمار توصيفي متغيرهاي تحقيق. 58

4-3) آمار استنباطي.. 59

4-3-1) آزمون نرمال بودن متغيرها 59

4-3-2) آزمون مدل اندازه گيري.. 60

4-3-3) آزمون مدل ساختاري.. 63

4-3-4) بررسي فرضيه هاي تحقيق. 68

فصل پنجم: نتيجه گيري و پيشنهادات

5-1) مقدمه. 72

5-2) بحث در نتايج توصيفي داده هاي تحقيق.. 72

5-2-1) توصيف داده هاي مربوط به جنسيت پاسخ دهندگان. 72

5-2-2) توصيف داده هاي مربوط به وضعيت تاهل پاسخ دهندگان. 72

5-2-3) توصيف داده هاي مربوط به سطح تحصيلات پاسخ دهندگان. 73

5-3) نتيجه گيري از آزمون فرضيه ها و مقايسه نتايج.. 73

5-3-1) نتيجه گيري از فرضيه اول. 73

5-3-2) نتيجه گيري از فرضيه دوّم 74

5-3-3) نتيجه گيري از فرضيه سوّم 75

5-3-4) نتيجه گيري از فرضيه چهارم 76

5-3-5) نتيجه گيري از فرضيه پنجم 76

5-3-6) نتيجه گيري از فرضيه ششم 77

5-4) جمع بندي و پيشنهادات.. 77

5-5) ارائه پيشنهادات براي تحقيقات آينده 79

5-6) محدوديت هاي تحقيق.. 79

منابع و مأخذ 80

پيوست 86

 

فهرست جداول

عنوان                                                                                                           صفحه

جدول 2-1: روند تكاملي مديريت كيفيت جامع. 23

جدول 2-2: ابعاد مديريت كيفيت جامع در برخي از پژوهش هاي انجام شده 25

جدول 3-1 : نحوه توزيع پرسشنامه ها در بين نمايندگي هاي بيمه در استان گيلان. 51

جدول 3-2 : ساختار پرسشنامه. 52

جدول3-3 پايايي پرسشنامه. 54

جدول 4-1: توزيع فراواني جنسيت پاسخ دهندگان. 57

جدول 4-2: توزيع فراواني تحصيلات پاسخ دهندگان. 57

جدول 4-3: توزيع فراواني وضعيت تاهل پاسخ دهندگان. 58

جدول 4-4: تجزيه و تحليل توصيفي متغيرها 58

جدول 4-5: آزمون سنجش وضعيت توزيع متغيرهاي تحقيق. 59

جدول 4-6: بارعاملي و آماره t متغير مديريت كيفيت جامع. 60

جدول 4-7: بارعاملي و آماره t متغير بازارگرايي. 61

جدول 4-8: بارعاملي و آماره t متغير عملكرد سازماني. 61

جدول 4-9: بارعاملي و آماره t متغير عوامل محيط خارجي. 62

جدول 4-10: مقادير پايايي سازههاي تحقيق. 62

جدول 4-11: بررسي روايي سازه‌هاي تحقيق. 63

جدول 4-12: ضرايب مسير سازه هاي تحقيق. 64

جدول 4-13: آزمون معني‌داري مسيرها 64

جدول 4-14: واريانس تبيين شده 65

جدول 4-15: بررسي فرضيات اول تا سوم تحقيق. 68

جدول 4-16: بررسي فرضيات اول تا سوم تحقيق. 68

 

 

فهرست اشكال

عنوان                                                                                                           صفحه

شكل 1-1: مدل مفهومي تحقيق. 8

شكل 4-1: ضرايب مسير و بارهاي عاملي متغيرهاي تحقيق. 66

شكل 4-2: آماره t / معني داري مسيرها 67

شكل 4-3: آماره t‌/ معني داري مسيرها مربوط به متغير تعديل گر عوامل محيط خارجي. 69

شكل 4-4: آماره t‌/ معني داري مسيرها مربوط به متغير تعديل گر عوامل محيط خارجي. 70

دانلود متن كامل :

پايان نامه:رابطه بين مديريت كيفيت جامع و بازارگرايي عملكرد سازماني با توجه به نقش تعديل گر عوامل محيط خارجي (در شعبات شركت هاي بيمه استان گيلان)

ادامهـ مطلبـ
| ۶ آبان ۱۳۹۷ | ۰۱:۵۲:۳۱ | مدير
،

پايان نامه ارشد: درك ريسك خدمات و استراتژي هاي مديريت ريسك در آژانسهاي هاي گردشگري استان

فهرست مطالب

فصل اول كليات تحقيق. 1

1-1مقدمه. 2

1-2 بيان مسأله. 3

1-3 اهميت و ضرورت تحقيق. 5

1ـ4 اهداف تحقيق. 6

1-4-1 اهداف اصلي.. 6

1- 5 چارجوب نظري تحقيق. 6

1-6 فرضيه هاي تحقيق. 9

1-7 تعريف مفهومي و عملياتي متغيرهاي تحقيق. 9

1-7-1تعاريف مفهومي متغيرها 9

1-7-2 تعارف عملياتي متغيرها 11

1-8  قلمرو تحقيق. 11

1-8-1 قلمرو موضوعي.. 11

1-8-2 قلمرو مكاني.. 12

1-8-3 قلمرو زماني.. 12

1-9 جمع بندي.. 12

فصل دوم مباني نظري و پيشينه تحقيق. 13

2-1 مقدمه. 14

2-2 ماهيت و تعريف ريسك... 14

2-3 تعريف ريسك ادراك شده 15

2-4 انواع ريسك ادراك شده 16

2-4-1  ريسك مالي.. 16

2-4-2 ريسك اطلاعات شخصي.. 16

2-4-3  ريسك عملكردي.. 17

2-5  فلسفه مديريت ريسك... 17

2-6 اهميت و ضرورت مديريت ريسك... 18

2-7 نظريه اقدام مستدل. 19

2-8 مروري بر نظريه رفتار برنامه ريزي شده آجزن. 19

2-9 مديريت ريسك يكپارچه. 21

2-10 ريسك ادراك شده و اهميت آن. 28

2-11 گردشگر و ريسك ادراك شده 34

2-12 ابعاد ريسك ادراك شده 35

2-13 متغيرهاي جمعيت شناختي و ريسك ادراك شده 41

2-14  تعريف گرشگري.. 45

2-15  تاريخچه گردشگري در جهان. 46

2-16  تاريخچه گردشگري در ايران. 47

2-17  اهميت صنعت گردشگري.. 48

2-18  آثار گردشگري.. 49

2-18-1  اثرات اقتصادي.. 49

2-18-2  شهر و گردشگري.. 50

2-19  ضرورت برنامه ريزي و مديريت گردشگري شهري.. 53

2-20 پيشينه مطالعاتي.. 55

2-20-1 مطالعات داخلي.. 55

2-20-2  مطالعات خارجي.. 57

2-21  جمع بندي و ارائه مدل مطالعاتي.. 63

فصل سوم روش اجراي تحقيق. 65

3 ـ 1 مقدمه. 66

3 ـ 2 روش تحقيق. 67

3 ـ 3  جامعه و نمونه آماري.. 67

3 ـ 4  حجم نمونه. 68

3 ـ 5  روش و ابزار گردآوري داده ها 69

3-5-1 روش جمع آوري داده ها 69

3-5-2 ابزار جمع آوري داده ها 69

3 ـ 6  روايي ابزار تحقيق. 69

3 ـ 7 پايايي ابزار تحقيق. 70

3 ـ 8  روش تجزيه و تحليل داده ها 71

3-9 جمع بندي.. 71

فصل چهارم تجزيه و تحليل دادهها 72

4  -1 مقدمه. 73

4-2آمار توصيفي.. 74

4-3 آمار استنباطي.. 85

4-3-1 آزمون نرمال بودن متغيرها 85

4-3-2 بررسي مدل اندازه گيري.. 85

4-3-2-1 بررسي پايايي.. 86

4-3-2-2 بررسي روايي سازه 92

4-3-3 مدل كلي.. 92

4-3-3-1 ضرايب مسير. 93

4-3-3-2 آماره t 94

4-3-3-3 ضريب تعيين (R2) 95

4-3-4 بررسي فرضيه ها 98

4-4 جمع بندي.. 99

فصل پنجم: نتيجه گيري و پيشنهادات.. 100

5-1 مقدمه. 101

5-2 نتايج آمار توصيفي.. 101

5-2-1 توصيف ويژگي هاي جمعيت شناختي پاسخ دهندگان. 101

5-2-2 توصيف متغير رفتار مقابله در برابر ريسك... 102

5-2-3 توصيف متغير ريسك خدمات درك شده 102

5-2-4 متغير هنجار خدمات درك شده 102

5-2-5 توصيف متغير باورها در مورد خدمات.. 102

5-2-6 توصيف متغير كنترل رفتار درك شده 102

5-2-7- توصيف متغير رفتار مقابله در برابر ريسك درك شده 103

5-3 نتايج آزمون فرضيه ها 103

5-4 پيشنهادهاي كاربردي تحقيق. 105

5-5 محدوديت هاي تحقيق. 106

5-6 پيشنهاداتي براي محققين آينده 107

منابع و مآخذ. 108

الف)منابع فارسي.. 108

الف)منابع انگليسي.. 112

پيوست و ضمائم. 115

 

 

فهرست جداول

جدول 2-1: مطالعات انجام شده در خصوص انواع ريسك هاي ادراك شده 24

جدول4-1 : جنسيت پاسخگويان. 74

جدول 4-2 : سن پاسخگويان. 75

جدول 4-3 : تحصيلات پاسخگويان. 76

جدول 4-4 : سابقه پاسخگويان. 77

جدول 4-5 : تعداد پرسنل پاسخگويان. 78

جدول4-6: توصيف متغير رفتار مقابله با ريسك.. 79

جدول4-7: توصيف متغير ريسك خدمات درك شده 80

جدول4-8: توصيف متغير هنجار خدمات درك شده 81

جدول4-9: توصيف متغير باورها درمورد خدمات.. 82

جدول4-10:توصيف متغير كنترل درك شده 83

جدول4-11: توصيف متغير رفتار مقابله در برابر ريسك درك شده 84

جدول 4-12: آزمون سنجش وضعيت توزيع متغيرهاي تحقيق. 85

جدول 4-13: بارعاملي متغير رفتار مقابله در برابر ريسك.. 86

جدول 4-14: بارعاملي متغير ريسك خدمات درك شده 87

جدول 4-15: بارعاملي متغير رفتار هنجار هاي خدمات درك شده 88

جدول 4-16: بارعاملي متغير باورها در مورد خدمات.. 88

جدول 4-17: بارعاملي متغير كنترل درك شده 89

جدول 4-18: بارعاملي متغير رفتار مقابله در برابر  ريسك درك شده 89

جدول 4-19: مقادير آلفاي كرونباخ  و پايايي تركيبي سازه هاي مدل. 90

جدول 4-20: گزارش معيار روايي همگرا (AVE) 91

جدول 4-21: بررسي روايي سازه‌هاي تحقيق. 92

جدول 4-22: ضرايب مسير سازه هاي تحقيق در حالت تخمين استاندارد 93

جدول 4-23: آزمون معني‌داري مسيرها 94

جدول 4-24: ضريب تعيين. 95

جدول 4-25: بررسي فرضيه ها تحقيق. 98

 

 

شكل 4-3: مقدار آماره t در مدل پژوهش.... 98

دانلود متن كامل:

پايان نامه درك ريسك خدمات و استراتژي هاي مديريت ريسك در آژانسهاي هاي گردشگري استان

ادامهـ مطلبـ
| ۶ آبان ۱۳۹۷ | ۰۱:۴۹:۱۶ | مدير
،

پايان نامه ارشد - بررسي رابطه‌ي سرمايه‌ي‌ اجتماعي و ميزان گرايش به ارتكاب جرم

فهرست مطالب

عنوان...................................................................... صفحه

فصل اول: كليات تحقيق

چكيده............................................................................ 1

1-1- مقدمه.................................................................... 3

1-2- موضوع پژوهش..................................................... 4

1-3- اهميت سرمايه‌ي اجتماعي....................................... 5

1-4- سرمايه‌ي اجتماعي در جهان و ايران........................ 6

1-5- بيان مسئله............................................................. 7

1-6- ضرورت و اهميت تحقيق....................................... 9

1-7- هدف تحقيق........................................................ 10

1-8- سئوالات پژوهش................................................. 11

1-9- فرضيه هاي تحقيق............................................... 12

1-10- تعريف مفاهيم اصلي تحقيق................................ 13

فصل دوم: ادبيات تحقيق

2-1- مقدمه.................................................................. 22

2-2- مباني نظري تحقيق مفاهيم سرمايه‌ي اجتماعي و ابعاد آن................................................................................ 24

2-2-1- شبكه‌ي اعتماد................................................. 25

2-2-2-1- اعتماد اجتماعي........................................... 25

2-2-2-1-1- انواع اعتماد............................................. 25

2-2-2- انسجام اجتماعي.............................................. 27

2-2-3- جامعه‌ي مدني................................................. 27

2-2-4- مشاركت اجتماعي........................................... 27

2-2-5- ماهيت و منشاء سرمايه‌ي اجتماعي.................... 28

2-2-6- هنجارها و ارزش ها......................................... 28

2-2-7- شبكه ها.......................................................... 29

2-3- نظريات جامعه شناسانه در مورد سرمايه‌ي اجتماعي 30

2-3-1-نظريه جيمز كلمن............................................. 31

2-3-2- نظريه كلاس افه و سوزان فوش........................ 34

2-3-3- نظريه پير بورديو.............................................. 34

2-3-4- نظريه مايكل ولكاك و ديپا نارايان..................... 36

2-3-4-كاركرد و هدف سرمايه‌ي اجتماعي..................... 38

2-3-5- نظريه فرانسيس فوكوياما................................... 39

2-4- جرم و انحرافات اجتماعي.................................... 44

2-4-1- انواع جرم....................................................... 45

2-4-2- نظريه‌هاي انحرافات.......................................... 46

2-4-2-1- تئوري فشار................................................ 48

2-4-2-1-1- مرتن...................................................... 48

۲-4-2-1-2- كلوارد و اهلين........................................ 48

2-4-2-1-3- نظريه بي­سازماني اجتماعي....................... 52

2-4-2-1-4- دور كيم................................................. 53

2-4-2-1-5- نظريه خرده فرهنگي كوهن....................... 53

2-4-2-1-6- نظريه فرآيند كنترل اجتماعي..................... 54

2-5- چارچوب نظري تحقيق......................................... 56

2-6- مروري بر تحقيقات انجام شده.............................. 59

2-6-1- تحقيقات داخلي............................................... 60

2-6-2- تحقيقات خارجي............................................. 63

فصل سوم: روش شناسي تحقيق

3-1- مقدمه.................................................................. 68

3-2- روش تحقيق........................................................ 70

3-3- جامعه آماري....................................................... 70

3-4-قلمرو مكاني تحقيق............................................... 70

3-5- روش نمونه گيري حجم نمونه............................... 71

3-6- تكنيك تجزيه و تحليل يافته ها.............................. 71

3-7- اعتبار(روايي) ابزار تحقيق..................................... 72

3-8- اعتماد(پايايي) ابزار تحقيق.................................... 72

فصل چهارم: تجزيه و تحليل داده ها

4-1- يافته‌هاي توصيفي................................................. 76

4-2- يافته‌هاي تحليلي.................................................. 79

فصل پنجم: نتيجه گيري و پيشنهادات

5-1- مقدمه.................................................................. 88

5-2- يافته‌ها و نتايج كلي تحقيق.................................... 90

5-3- بحث و نتيجه گيري.............................................. 91

5-4- ارائه‌ي راهكارها................................................... 94

5-5- پيشنهادات........................................................... 94

5-5- محدوديت‌ها وموانع تحقيق................................... 98

منابع تحقيق................................................................ 100

ضمايم........................................................................ 106

 


 

فهرست جداول

عنوان.................................................................... صفحه

جدول 1-2: تعاريف پيرامون سرمايه‌ي اجتماعي....... 38

جدول 2- 2: هدف و كاركرد سرمايه‌ي اجتماعي...... 38

جدول 1-3: مقدار آلفاي به دست آمده براي متغيرهاي تركيبي........................................................................ 74

جدول1-4 :توزيع پاسخگويان براساس جنس............ 76

جدول 2-4 :جدول توزيع فراواني پاسخگويان برحسب تحصيلات................................................................... 77

جدول3-4 :جدول توزيع فراواني پاسخگويان براساس سن............................................................................. 78

جدول شماره 4-4: رابطه بين ميزان سرمايه‌ي اجتماعي و گرايش به ارتكاب جرم........................................... 80

جدول شماره 5-4: رابطه بين ميزان مشاركت اجتماعي و گرايش به ارتكاب جرم........................................... 81

جدول شماره 6-4: رابطه بين ميزان كنترل اجتماعي و گرايش به ارتكاب جرم.............................................. 82

جدول شماره7-4: رابطه بين ميزان پيوند اجتماعي و گرايش به ارتكاب جرم.............................................. 83

جدول شماره ي11-4: آزمون مقايسه سرمايه‌ي اجتماعي دانش آموزان دختر و پسر........................................... 84

جدول شماره 10-4: رابطه بين ميزان اعتماد اجتماعي و گرايش به ارتكاب جرم.............................................. 85

جدول شماره 9-4: رابطه بين ميزان رعايت هنجارهاي اجتماعي و گرايش به ارتكاب جرم............................ 86

 

 


 

فهرست نمودارها

عنوان.................................................... صفحه

نمودار1-4 :توزيع پاسخگويان براساس جنس.................. 76

نمودار2-4 :توزيع پاسخگويان براساس تحصيلات........... 77

نمودار3-4 :جدول توزيع فراواني پاسخگويان براساس سن 78

 

 

متن كامل :

پايان نامه بررسي رابطه‌ي سرمايه‌ي‌ اجتماعي و ميزان گرايش به ارتكاب جرم

ادامهـ مطلبـ
| ۶ آبان ۱۳۹۷ | ۰۱:۴۶:۵۳ | مدير
،

خريد فايل پايان نامه : رابطه‌ سرمايه‌ اجتماعي و ميزان گرايش به ارتكاب جرم

ريچارد كلوارد و اهيلين در اثر خود با نام «بزهكاري و فرصت» نظريات مرتون و كوهن را در هم اميخته و بسط مي‌دهند، كلوارد و اهلين معتقدند كه مرتون تنها يك روي سكه را ديده است زيرا وي انحراف را برحسب ساختار فرصت قانوني تبيين كرده اما ساختار فرصت غيرقانوني را مورد ملاحظه قرار نداده است از اين رو همان طور كه فرصت‌هاي موفقيت ازاين طريق متفاوتند فرصت موفقيت از راههاي غير قانوني هم با يكديگر فرق مي‌كند.(صفوي،1370،70)

به بيان كلوارد و اهلين بزهكاري را بايد در ميان افراد پايين جستجو كرد (كوثري ،۱۳۸۲:۱۲). آن‌ها مدعي‌اند كه فرض مرتون در مورد كمتر بودن فرصت‌هاي مشروعه طبقات محروم براي دستيابي به اهداف معقول اجتماعي درست است اما اين فرض كه اين افراد در مواجه با نبود فرصت‌هاي مشروع به طور خودكار و موفقيت آميزي كج روي مي‌كنند درست نيست چون اعضاء طبقات فرودست پس از مواجه با فرصت‌هاي مشروع اقترافي هم مواجه مي‌شوند. به بيان ديگر بسياري از اعضاء طبقات محروم حتي در طبقه خود، فرصت كمتري از بقيه دارن كه از طريق نابهنجار به موفقيت نائل شوند. بنابراين درست است كه برخي اعضاء طبقه پايين براي ارتكاب كج رفتاري تحت فشارند، اما لزوما نمي توانند كج رفتاري كنند، چون از فرصت‌ها با ابزارهاي نامشروعي كه براي كج رفتاري لازم است بي بهره‌اند. (سروستاني 46:1386).

اين دو، فرضيه خود را در اين دو جمله خلاصه مي‌كند « با هماهنگي بين آنچه به عنوان خواسته جامعه، جوانان را به سوي آن هدايت مي‌كند و آنچه عملا در دسترس انهاست منشا اصلي ناكامي است. به نظر اين دو فرصت‌هاي نامشروع از طريق عضويت در سه خرده فرهنگ 1. جنايي 2. تضاد 3. كناره گيري بدست مي‌ايند. عضويت در خرده فرهنگ جنايي، جوانان طبقات محروم را با انواع سرقت كه از طريق آن مي‌توان به هدف رسيد آشنا مي‌كند و بسياري از اين جوانان عضو اين خرده فرهنگ نيستند و از فرصت‌هاي نامشروع آن هم سهمي ندارند. عضويت در خرده فرهنگ تضادخاص جواناني است كه گردن كلفت و بزن بهادري داشته باشند. و بتوانند در گنگ بزهكاري جايگاهي براي خود دست وپا كنند و آنان كه چنين ويژگي هايي ندارند خود به خود واجد شرايط عضويت نيستند به نظر كلوارد و اهلين عضويت در خرده فرهنگ كناره گيران، خاص كساني است كه به مصرف مواد مخدر علاقمند‌اند و چون نتوانسته‌اند به عضويت در خرده فرهنگ ديگر – جنايي و تضاد در ايند و جايگاه و توفيقي همچون در دنياي بزهكارانه و چه در جهان همنوايان نيافته‌اند دچار شكست مضائف شده‌اند خلاصه انكه كلوارد و اهلين هم مثل كوهن اصل فرض مرتن در مورد شكاف اهداف و ابزار و ارتباط ان با كج رفتاري را پذير فته‌اند اما مدعي‌اند كه اين شكاف با دخالت متغيير « فرصت‌هاي نا مشروع افترافي » به كج رفتاري مي‌انجامد.

 

2-4-2-1-3- نظريه بي­سازماني اجتماعي

اين نظريه‌ها عمدتا بين رفتار انحراف و عواملي چون سن، تراكم جمعيت، مذهب، كار و فقر، رشد جمعيت و شهر نشيني همبستگي معنا داري قائلند و به دو شاخه اصلي تقسيم مي‌شوند.

الف – شاخه اروپايي، كه توسط جامعه شناسايي چون دور كيم خلق و توسط پار سو ئز و مرتن به آمريكا منتقل شد.

ب- شاخه آمريكايي كه توسط افرادي چون پارك، برجس، شاو و مكلي پايه گذاري شد، به شرح مهمترين نظريات مرتبط با ديدگاه فوق پرداخته مي‌شود.

 

2-4-2-1-4- دور كيم

دور كيم (1951) علل بروز جرائم را در محيط اجتماعي، مورد مطالعه قرار داده و معتقد است كه جرم يك پديده عادي اجتماعي است و نبايد يك پديده غير عادي اجتماعي تلقي گردد. او درباره رابطه ميان انسان و نيازها و آرزوهايش بحث مي‌كند و بر اين باور است كه در شرايط اجتماعي استوار و پايدار، آرزوها‌ي بي حد و حصر و يا آنومي2 بوجود مي‌آيد و از آنجا كه اين آرزوها نمي توانند ارضاء شوند، در نتيجه يك وضعيت نارضايتي اجتماعي دائمي پديد مي‌آيد و اين نارضايتي در اقدامات اجتماعي منفي مثل، خودكشي، تبهكاري ،طلاق و. .... به وجود مي‌آيد (ستوده، 128:1384). اما آنچه از نظر دور كيم مهم است اين است كه، در هر اجتماعي، بزه كاري وجود دارد و جامعه‌اي نيست كه در آن، بزه وجود نداشته باشد. بزه يك عامل سلامتي عمومي و جزء لاينفك هر اجتماع سالم است و علل استثنايي در نوع جرائم تأثيري ندارند. چون جرائم، ناشي از فرهنگ و تمدن هر اجتماع است، لذا بررسي انواع جرائم بدون توجه به خصوصيات فرهنگي و تمدن از ديدگاه جرم شناسي بي ثمر است، زيرا جرم مربوط به فرهنگ و تمدن بوده و تابع زمان و مكان نمي باشد.

از نظر دور كيم بي هنجاري به معناي عدم وجود معيارهاي روشن براي راهنمايي رفتار در حوزه معيني از زندگي اجتماعي است. در اين شرايط، فرد احساس از دست دادن جهت يابي مي‌كند و سبب مي‌شود كه به اعمالي از قبيل خود كشي اقدام نمايد. مرتون با استفاده از همين مفهوم، آن را فشاري اطلاق مي‌كند كه در هنگام تضاد ميان هنجارهاي پذيرفته شده با واقعيت، بر افراد وارد ميآيد. به عنوان نمونه در بيشتر جوامع « پول درآوردن » و « پيشرفت » از ارزشهاي پذيرفته شده است و براي رسيدن به آن تلاش و سخت كوشي مناسب لازم است. بنا براين اگر عدهاي در وضعيتي قرار گيرد كه فرصت براي پيشرفت و ترقي داشته باشند، براي موفق شدن فشار زيادي به آن‌ها وارد مي‌شود. به ناچار به هر وسيله‌اي چه مشروع و چه نا مشروع – متوسل مي‌كردند و واكنش‌هاي متعدد از خود نشان مي‌دهند (گيدنز، 1378، 140).

متن كامل :

پايان نامه بررسي رابطه‌ي سرمايه‌ي‌ اجتماعي و ميزان گرايش به ارتكاب جرم

ادامهـ مطلبـ
| ۶ آبان ۱۳۹۷ | ۰۱:۴۴:۲۹ | مدير
،

دانلود پايان نامه : رفتار خريدار و آميخته بازاريابي-رشته مديريت بازرگاني : عوامل آميزه بازاريابي

رفتار خريدار و آميخته بازاريابي

براي تعيين ارتباط بين رفتار خريدار و آميخته بازاريابي، معيارهاي مشخص‌كننده گرايش خريدار و عناصر آميخته بازاريابي در انطباق با يكديگر در يك ماتريس تجزيه و تحليل مي‌شوند. ساختار اين ماتريس يك روش يكپارچه براي بازاريابي و ارتباط مستقيم بين گرايش خريدار (7p) و عناصر آميخته بازاريابي (4p) است. بازاريابي بيان مي‌دارد كه هر محصول را مي­توان با يك مجموعه مجزاي آميخته بازاريابي تشريح كرد. با تخصيص منابع سازماني به ارائه كالاها و خدمات، چنين استراتژي در نهايت منجر به رسيدن به اهداف شركت خواهد شد. مشتريان تلاش مي­كنند تا به يك شيوه منطقي كالاها و خدمات مد نظر خود را پيدا كنند. اين فرايند منبع‌يابي در نهايت باعث مي شود مشتري به يك منبع خاص براي تهيه محصولات مراجعه كند. در اين فرايند، p7 منبعي براي توانمندسازي خريدار در جهت انتخاب منطقي كالاها و خدمات عمل مي‌كند(بنت ،1997: 154). در زير به طبقه­بندي عوامل آميزه بازاريابي مي­پردازيم، و در ادامه به توضيح مفصل هر يك از عوامل آميزه بازاريابي كه شامل محصول، قيمت، مكان، ترفيع مي­باشد و همچنين به توضيح كامل هر يك از زير مجموعه­هاي هر يك از اين عوامل مي­پردازيم تا خوانندگان گرامي بتوانند براحتي تمام ابعاد آميزه بازاريابي را بدست آورند و سعي شده است مجموعه كاملي از تمامي عناصر آميزه بازاريابي كه با استفاده از كتاب­هاي مختلف و مقالات جمع­آوري شده توسط محقق و مطالب خوانده شده، گردآوري شود.

دانلود متن كامل  پايان نامه كارشناسي ارشد رشته مديريت بازرگاني : رتبه­ بندي مهمترين عوامل آميزه بازاريابي مؤثر در رفتار مصرف كنندگان رب گوجه ­فرنگي

                                          نمودار2 . 2 - طراحي آميزه بازاريابي

 نمودار2 . 2 - طراحي آميزه بازاريابي نمودار2 . 2 - طراحي آميزه بازاريابي

                                 مأخذ: فيليپ كاتلر، كاتلر در مديريت بازار، 1379، 179


ادامهـ مطلبـ
| ۶ آبان ۱۳۹۷ | ۰۱:۴۲:۰۶ | مدير
،

پيشبرد فروش[1] رشته مديريت بازرگاني : عوامل آميزه بازاريابي

پيشبرد فروش[1]  

بسياري از تبليغات بازرگاني با شتاب بر فروش اثر نمي‌گذارند. كارآيي تبليغ بيشتر بر انديشه و مغز انسان­هاست تا رفتار آنان. ولي هنگامي كه مشتري از جريان فروشي ويژه، پيشنهاد خريد دو واحد از كالا با قيمت يك واحد، جايزه بردن، يا دريافت هديه با خبر شوند، دست به اقدام مي‌زنند.

روند اجراي پيشبرد فروش لگام گسيخته رو به افزايش است. در گذشته شركت­ها تا 30 درصد بودجه ترويجي خود را در زمينه پيشبرد فروش هزينه مي‌كردند. اكنون سهم اين بخش از محورهاي ترويج به 70 درصد رسيده است. سهم مهمي از بودجه پيشبرد فروش را به صورت پيشبرد بازرگاني به فروشگاه­هاي بزرگ و ديگر خرده فروشان در قالب اعتبار، تخفيف ويژه و پاداش هزينه مي‌كنند. امروزه اين­گونه پاداش­هاي ويژه، بخش مهمي از سود خرده­فروشان را تشكيل مي‌دهد. در دوره‌هاي اجراي پيشبرد بازرگاني خرده فروشان حجم بيشتري از كالاهاي مورد نياز خود را خريداري مي­نمايند و خريدشان در ديگر دوره‌ها كاهش مي­يابد. اين امر روي برنامه توليد و نگهداري موجودي كارخانه‌ها هم اثر مي‌گذارد.

 پايان نامه: رتبه­ بندي مهمترين عوامل آميزه بازاريابي مؤثر در رفتار مصرف كنندگان رب گوجه ­فرنگي

برنامه پيشبرد فروش ويژه مصرف­كنندگان هم اجرا مي‌شود و كالاها در زمان­هاي خاصي با قيمت ويژه عرضه مي‌گردند. اين امر سبب مي‌شود تا مشتريان خريدهاي خود را بيشتر به آن دوره‌ها اختصاص دهند. بنابراين، همواره پيگيرند تا ببينند كه اين هفته كدام كالا با قيمت ويژه به فروش خواهد رفت. شركت­ها همواره بيم دارند كه با تفاوت در مقدار و چگونگي اجراي برنامه پيشبرد فروش از رقيبان وا بمانند. البته بهتر است كه افزون بر هزينه‌هاي پيشبرد فروش و تبليغات، در زمينه نوآوري هم به اندازه لازم بودجه مصرف شود و از اين راه به جلب بازار بپردازند(كاتلر، 1379: صص195-196).

با توجه به مباحث بيان شده، شركت­ها براي جذب مصرف­كنندگان مي­توانند از نمونه مجاني، كوپن، بازپرداخت مشروط بهاي كالا و جايزه استفاده كنند. همچنين براي خرده­فروشان وعمده­فروشان مي توانند از تخفيف حجمي(تخفيف متناسب با حجم خريد آن­ها)، پاداش، كالاي مجاني به­صورت جايزه، تابلوي مجاني، و يا تبليغات مشترك استفاده كنند، هر شركت لازم است كه واحد تحقيق و توسعه تأسيس نمايد تا دائماً روش­هاي نو، كالاي جديد و مشتريان جديد را شناسايي كند.

.

2 . 23 . 3 روابط عمومي[2]

روابط عمومي عبارت است از مجموع اقداماتي كه ما براي ايجاد روابط خوب با كليه كساني كه بنحوي با آن­ها ارتباط داريم.

امروزه از طريق اقدامات روابط عمومي مي­توان عادات مصرف مردم را تغيير داد، مثلاً در جامعه ما كه مصرف گوشت قرمز بيش از اندازه مي­باشد و اين مطلب علاوه بر آن كه ما را ناگزير به واردات گوشت قرمز مي­كند اثراتي نامطلوب بر سلامتي افراد دارد، ما مي­توانيم با بهره­گيري مطلوب از روابط عمومي مردم را به سمت مصرف بيشتر غذاهاي دريايي سوق دهيم تا ضمن بهره­گيري از منابع غذايي متنوع دريايي كه در اختيار داريم، به سلامتي افراد جامعه نيز كمك كنيم( محب علي و فرهنگي، 1385: 341).

روابط عمومي نيز مانند پيشبرد فروش از ابزار گوناگون برخوردار است. ولي در بسياري از سازمان­ها واحد روابط عمومي وقت اندكي را به بازاريابي اختصاص مي‌دهد، زيرا فعاليت­هاي گسترده در روابط عمومي مالي، نيروي انساني و دولتي را نيز بايد پيش ببرد.

هنگامي كه كار تبليغات و پيشبرد فروش در خصوص فرآورده‌اي كم اثر شود، بايد دست به دامان روابط عمومي بازاريابي(MPR) شد.

اين بخش از دسته‌اي ابزار بهره مي‌گيرد كه عبارتند از:

  1. نشريه‌ها: مجله ويژه شركت، گزارش سالانه، بروشورهاي سودمندو ....
  2. موقعيت­ها: رخدادهاي هنري، پشتيباني از تيم­ها و مسابقه‌هاي ورزشي، نمايشگاه­ها و ...
  3. اخبار: بخش خبرهاي سودمند و خوب درباره شركت، كاركنان، فرآورده‌ها و ...
  4. مشاركت در فعاليت­هاي اجتماعي: اختصاص وقت و بودجه به نيازمندي­هاي محلي و ...
  5. شناساندن سازمان: پخش نوشت­افزار با نام شركت، كارت­هاي نام و نشان، پوشاك با نام و آرم شركت...
  6. فعاليت­هاي پيشبرد قانون­گذاري: كوشش در راه تصويب قانون­هايي كه به سود شركت و جلوگيري ازگذشتن قانون­هايي كه به زيان شركت و صنعت مربوط بدان هستند.

بودجه و هزينه‌هاي روابط عمومي بيشتر صرف ايجاد ديد مثبت در جامعه و بازار هدف براي شركت مي‌شود. البته تأثير اين فعاليت­ها بيشتر جنبه غير مستقيم دارد. مي‌گويند كه براي تبليغ پول مي‌دهيد ولي با روابط عمومي براي پيروزي شركت دست به دعا برمي­داريد. درج يك مقاله به سود فرآورده‌اي نو در نشريه‌اي شناخته شده، تأثيري بيش از هزاران دلار تبليغ مستقيم دارد.

شايد يكي از مشكلات سازمان­ها در بهره­گيري از روابط عمومي، پيدا كردن نيروي انساني مبتكر و خلاق است كه بتوانند هنرمندانه به اين وظيفه مهم بپردازند. كارهاي عادي روابط عمومي از كاركنان شركت و بنگاه­هاي خصوصي نيز ساخته است. ولي برنامه­اي كه بتواند پيروزمندانه در بالا بردن نام و آوازه يك شركت و فرآورده‌هاي آن فعاليت كند، نياز به منابع و ابزار گوناگون دارد(كاتلر، 1379: صص198-196).

با توجه به مباحث بيان شده روابط عمومي بايستي يك تصوير مطلوب از سازمان و مقابله با شايعات وحوادث نامطلوب را فراهم آورد. همچنين از روابط عمومي براي تبليغ، در مورد محصولات، اشخاص، مكان ها، سازمان­ها، بهره گيري مي­شود.

 

2 . 23 . 4 نيروي فروش( فروش شخصي[3] )

يكي از پرهزينه­ترين ابزار ارتباطي در بازاريابي، بهره‌گيري از نيروي فروش شركت است كه براي جلب خشنودي مشتريان و يافتن مشتريان تازه، به سفرهاي كوتاه و بلند فراوان مي‌روند. بخش عمده‌اي از وقت نيروي فروش در يادگيري، نوشتن گزارش و شركت در نشست­هاي توجيهي فروش، صرف مي­شود. بنابراين، بايستي از وقت محدود تماس با مشتريان، بيشترين بهره‌برداري را نمود. كار نيروي فروش مي‌تواند بسي بيشتر و بهتر از يك برگ آگهي، يا تماس پستي، نتيجه بخش باشد. فروشندگان مشتري را از نزديك مي‌بينند، با آنان گفتگو مي‌كنند، به پرسش­ها و ايرادهايشان پاسخ مي‌دهند، آنان را به ناهار يا پذيرايي­هاي مناسب ديگر دعوت مي‌كنند و داد و ستدهاي بزرگ و سودمند را به سامان مي‌آورند. در استخدام فروشندگان باهوش و مناسب بايد با دست و دل بازي اقدام نمود. هزينه بالاي يك فروشنده مسأله مهمي نيست اگر بازده وي چشمگير باشد. فروشندگان ضعيف كمتر مي‌فروشند و بازده آنان نيز به نسبت كم خواهد بود. فروش شخصي و حضوري كاري دشوار است و تنها با ظاهري آراسته و لبخند فروشنده پيش نمي‌رود. فرآورده‌ها بايد خوب و با كيفيت باشند و فروشنده نيز در تنظيم و پيشبرد پيشنهادهاي خود با آگاهي و ابتكار عمل نمايد. به رغم اهميت گسترده‌اي كه نيروي فروش دارد، شركتها بايد بكوشند تا شمار و هزينه اين گونه از كاركنان را كاهش دهند. با پيدايش و گسترش فن‌­آوريهاي نوين، اكنون مي‌توان بسياري از داد و ستدهاي مستقيم را بدون نياز به سفر و پذيرش هزينه‌هاي گوناگون، انجام داد و بر حجم كار هر فروشنده نيز افزود. يكي ديگر از راه­هاي كاهش نيروي فروش، كار با پخش­كنندگان است. اينان خود از نيروي فروش مناسب برخوردارند و گاهي فروش فرآورده‌هاي چندين توليد­كننده غير رقيب را به عهده گرفته و خوب پيش مي‌برند.

در مهار هزينه‌هاي فروش مستقيم به كمك نيروي فروش، لزوم انجام تجزيه و تحليل زمان و وظيفه‌ها را يادآور مي‌شويم كه نشان دهنده چگونگي تنظيم وقت فروشنده براي ديدار از مشتريان، نوشتن گزارش، يادگيري فنون و روشهاي فروش، مسافرت و تماسهاي بعدي با مشتريان مي‌باشد. گاهي لازم است كه محدوده كار هر فروشنده را دوباره بررسي و طراحي كنيم تا بتواند مؤثرتر وظيفه‌اش را انجام دهد.

از ديگر ابزار افزايش كارايي نيروي فروش، به­كارگيري فن آوري نوين مانند رايانه‌هاي كيفي، تلفن همراه، چاپگر، پست الكترونيكي و نرم افزارهاي ويژه است. هرچند كه اين­گونه ابزار گران قيمت و پرهزينه هستند، ولي چنان­چه بخوبي و درست به كار گرفته شوند، كارايي و بهره‌وري نيروي فروش بسيار بالا مي‌رود و بازده اين ابزار بيش ازهزينه‌هاي آن­ها مي‌شود. شركت هيولت پاكارد كه پيشتاز در امر خودكار كردن فروش است، بهره‌وري نيروي فروش را با كمك ابزار نوين تا 30 درصد افزايش داده است.

با اهميت و تأثيري كه براي نيروي فروش بر شمرديم؛ استخدام، گزينش، آموزش، انگيزش، پرداخت پاداش و ارزيابي نتيجه كار اين گروه بسيار حساس و پيچيده مي‌باشد. امروزه نيروي فروش را بايد به گونه‌اي آماده كرد كه نياز به برادر بزرگها و راهنمايي پيوسته آنان نداشته باشند. اكنون كوشش بر اين است تا اداره بازارها را هرچه بيشتر به صورت افقي در آورند. در اين روش، فروشنده بهتر و بيشتر به شناخت مشتريان توفيق مي‌يابد و بازده كارش هم بيشتر مي‌شود.

برخي از مشتريان براي شركت بسيار با اهميت هستند و بايد در پيشبرد خواست آنان و رسيدگي سنجيده و پرشتاب به كارشان هيچ كوتاهي نشود. بسياري از شركت­ها مديران ويژه‌اي با عنوان سرپرستي مشتريان كليدي در سازمان گماشته‌اند تا در نگهداري اين­گونه مشتريان و گسترش وفاداري آنان بكوشند. حوزه كار مديران ويژه بين چهار تا ده مشتري را در بر مي‌گيرد و به آنها فرصت داده مي‌شود تا به هر مشتري وقت مناسبي اختصاص دهند. ارزيابي اين­گونه مديران، از راه رسيدن به هدف­هاي تعيين شده و ميزان خشنودي مشتريان، صورت مي‌پذيرد(كاتلر، 1379: صص200-198).

فروش شخصي، يكي از ابزارهاي اثربخش تبليغاتي است، به ويژه براي متقاعد ساختن مشتري كه كالاي ما كيفيت بهتري داشته و خريد آن را ترجيح دهد. فروش شخصي ابزاري است دو سويه. در اين حالت، فروشنده ويژگي‌ها و نيازهاي مخاطب خود را از نزديك مشاهده نموده و بيانات و اقدامات خود را با آن تطبيق مي‌دهد. در اين مورد، فروشنده ممكن است با خريدار ارتباط دوستانه عميقي ايجاد نمايد و در بسياري از موارد، خريدار خود به يك مبلغ براي كالاي ما تبديل مي‌گردد. اما فروش شخصي ابزاري است مشكل. ما قادر خواهيم بود حجم تبليغات خود را كم و زياد كنيم، در حالي كمه تربيت فروشنده قوي و قابل اعتماد، به وقت و هزينه زياد نياز دارد. گاهي اوقات نيز هزينه فروش شخصي براي شركت­هاي صنعتي، چند برابر هزينه آگهي مي‌باشد. (اسماعيل پور،1381: 289).

[1]. Sales promotion

Public relations.[2]

Personal selling.[3]

ادامهـ مطلبـ
| ۶ آبان ۱۳۹۷ | ۰۱:۳۹:۴۲ | مدير
،

دانلود پايان نامه ارشد نقش تنظيم شناختي هيجان، ذهن آگاهي و كمال گرايي در پيش بيني اضطراب - امتحان دانش ­آموزان پسر سال سوم دبيرستان

رويكردهاي متفاوتي در آموزش تنظيم هيجان مطرح شده است. كه در اين جا به معرفي مدل تنظيم هيجان گراس، كه در مدل درماني پژوهش فعلي مورد استفاده قرار گرفته است، پرداخته مي­شود.

 فرآيندهاي تنظيم هيجان

اصلاح راهبردهاي تنظيم هيجان از طريق مدل گراس

گراس (2003) براساس مدل كيفيت توليد هيجان ، مدل فرايند تنظيم هيجان را ارائه كرد. مدل اوليه شامل پنج مرحله (شروع، موقعيت، توجه،ارزيابي و پاسخ) است. به اعتقاد گراس هر مرحله از فرايند توليد هيجان، يك هدف تنظيمي بالقوه دارد و مهارت هاي تنظيم كننده ي هيجان مي توانند در نقاط مختلف اين فرايند اعمال شوند (گراس و تامپسون، 2007). گراس براساس مدل اوليه، مدل فرايند تنظيم هيجان را طراحي كرد و پنج نقطه از مراحل توليد هيجان را مشخص كرد كه هر نقطه، محل اعمال يك خانواده از فرايندهاي تنظيم هيجان است. در شروع يك هيجان يا انتخاب موقعيت عواملي وجود دارد كه فرد را در موقعيت برانگيختگي هيجاني قرار مي دهد و يا او را از آن موقعيت دور مي كند (اجتناب). در مرحله دوم (موقعيت) از طريق اصلاح موقعيت مي توان در فرايند توليد هيجان تغييراتي ايجاد كرد. در اين مرحله، يكي از راهبردهاي تنظيم كننده ي هيجان، خود- اظهاري است. در مرحله سوم (توجه) يكي از راههاي ايجاد تغيير و تنظيم هيجان، تغيير جهت و يا گسترش توجه مي باشد. سه شيوه گسترش توجه شامل حواس پرتي، تمركز و نشخوار فكري است(گراس و تامپسون، 2007). از بين اين فنون، حواس پرتي يكي از فنون فراشناختي تنظيم كننده هيجان به حساب مي آيد (پاپاجورجيو و ولز[1]، 2004؛ ترجمه يوسفي، بهرامي و بركتين، 1386). فرد با تمركز، توجه خود را تماماً روي موقعيت يا جنبه خاصي از آن تشديد مي كند و نشخوار فكري شامل تمركز توجه روي احساسات و پيامدهاي آن است. در چهارمين مرحله از مراحل توليد هيجان (ارزيابي)، ايجاد تغييرات شناختي، وظيفه تنظيم بخشي در اين مرحله است و يكي از راهبردهاي آن، باز ارزيابي شناختي[2] است (گراس و تامپسون، 2007). آخرين مرحله از توليد هيجان، مرحله پاسخدهي است و تعديل پاسخ آخرين بخش از فرايند تنظيم كننده هيجان را تشكيل مي دهد.

در مدل كيفيت هيجان پنج نقطه از فرايند تنظيم هيجان وجود دارد كه پنج خانواده از فرايندهاي تنظيم هيجان را معرفي مي كنند: انتخاب موقعيت[3]، اصلاح موقعيت[4]، گسترش توجه[5]، تغيير شناختي[6] و تعديل پاسخ[7]. اين پنج خانواده به وسيله نقاط مختلف فرايند توليد هيجان از همديگر متمايز شده اند. اين خانواده ها به منزله مجموعه هايي از فرآيندها هستند. به چهار خانواده اول از تنظيم هيجان پيشايند محور گفته مي شود چرا كه آنها قبل از اينكه ارزيابي ها منجر به برانگيختگي و اوج گرفتن تمايلات پاسخدهي شوند، رخ مي­دهند. در مقابل اين چهار خانواده،تنظيم هيجان پاسخ محور قرار دارد كه مربوط به آخرين مرحله ي تنظيم هيجان است. اين دسته از راهبردها بعد از اينكه پاسخ ها توليد شدند رخ مي دهد (گراس و موناز، 1995).

[1]. Papageorgiou & Wells

[2]. cognitive reappraisal

[3]. situation selection

[4]. situation modification

[5]. attentional deployment

[6]. cognitive change

[7]. response modulation

شكل 2-1: پنج خانواده از فرآيندهاي تنظيم هيجان مطابق با مدل كيفيت توليد هيجان(اقتباس از گراس،2002؛ گراس و تامپسون،2007).

خريد و دانلود :

.  پايان نامه ارشد روانشناسي باليني -دانشگاه آزاد ساري :نقش تنظيم شناختي هيجان، ذهن آگاهي و كمال گرايي در پيش بيني اضطراب -  امتحان دانش ­آموزان پسر سال سوم دبيرستان

ادامهـ مطلبـ
| ۶ آبان ۱۳۹۷ | ۰۱:۳۷:۱۸ | مدير
،

جستجوگر


درباره ما

رمزینه بارکد


آمار

افراد آنلاين : 1
بازديد امروز : 64
بازديد ديروز : 29
بازديد كل : 1250

سرویس وبلاگدهی فارسی یا پارسی رایگان