سه شنبه ۲۹ اسفند ۰۲

دانلود مقالات پايان نامه

پايان نامه ارشد برق الكترونيك: روش هاي تعيين محدوده واكه ها در سيگنال گفتار پيوسته

۱۲۳ بازديد

 

دانشگاه آزاد اسلامي
واحد تهران جنوب
دانشكده تحصيلات تكميلي
“M.Sc” سمينار براي دريافت درجه كارشناسي ارشد
مهندسي برق-الكترونيك
عنوان :
بررسي روش هاي تعيين محدوده واكه ها در سيگنال گفتار پيوسته

براي رعايت حريم خصوصي اسامي استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمي شود

تكه هايي از متن به عنوان نمونه :
(ممكن است هنگام انتقال از فايل اصلي به داخل سايت بعضي متون به هم بريزد يا بعضي نمادها و اشكال درج نشود ولي در فايل دانلودي همه چيز مرتب و كامل است)
چكيده:
به طور كلي امروزه سيستمهاي شناسايي اجزاء جمله به دليل كاربردهاي فراواني كه دارند، بسيار مورد توجه قرار گرفته اند و تعداد زيادي از محققين در اين زمينه مشغول به فعاليت مي باشند. از جمله اين كاربردها مي توان كمك به نابينايان، كمك به ناشنوايان، سيستمهاي شناسايي اشخاص، آموزش زبان و... را اشاره نمود، حال ممكن است اين سئوال مطرح شود كه چرا هدف ما در اين تحقيق شناسايي واكه هاست. در پاسخ به اين پرسش بايد گفت كه بخش اعظم يك هجا را واكه ها تشكيل داده اند. بنابراين شناسايي واكه ها مهمترين مرحله شناسايي اجزاء جمله مي باشد و حصول به اين مقصود، راه را بسيار هموار مي سازد.
اين تحقيق بر روي آشكارسازي محل واكه ها تاكيد دارد و روشي براي جداسازي واكه ها بر اساس تبديلات ويولت بيان مي كند. در فصل اول كلياتي راجع به اين هدف مشاهده ميكنيد، در فصل دوم با مفاهيم اوليه اين بحث آشنايي پيدا ميكنيم سپس در فصل سوم ويولت و روابط آن مورد بررسي قرار مي گيرد و در نهايت در فصل چهارم الگوريتمها و روشهاي ارائه شده بررسي ميشود.
مقدمه:
از قديم كه انسان زبانهايي را براي گفتار اختراع كرد گفتار مستقيم ترين راه براي انسان براي رساندن اطلاعات به ديگري بوده است. تاكنون ارتباط با استفاده از گفتار معمول ترين روش در شبكه هاي ارتباطي بوده است. سيگنال گفتار هم اكنون در بين تكنولوژي هاي واسط همانند تلفن، فيلم راديو، تلويزيون و اينترنت گسترش يافته است. از اينرو نوشته هاي بسياري در زمينه پردازش سيگنال گفتار پيشنهاد شده است و الگوريتمهاي زيادي مربوط به آنها ارائه شده است. بهرحال با توجه به طبيعت متغير با زمان سيستم توليد گفتار انسان، صحت و توانايي سيستم همچنان به عنوان مشكلي در زمينه پردازش سيگنال گفتار باقي مانده است. اخيراً محققان دريافته اند كه تبديلات ويولت پتانسيل زيادي براي پردازش سيگنال گفتار دارند. همچنين بسياري از گزارشات چاپ شده نشان داده اند كه تبديلات ويولت امكان نزديك شدن به كاربردهاي بسيار گفتار را فراهم مي سازد. يكي از انگيزه هاي اين تحقيق كار بر روي پردازش سيگنال گفتار
وتبديل ويولت و بررسي روشها وراهكارهاي موجود جهت تعيين محل واكه ها ميباشد.
فصل اول
كليات
۱-۱) هدف
از زمان اختراع تلفن توسط الكساندر گراهام بل در سال ۱۸۷۵ با پردازش سيگنال گفتار به عنوان يك هدف مهندسي رفتار شده است كه به علت تكنيكهاي اطلاعاتي توسعه زيادي يافته است. بخصوص توسعه سريع مدارات VLSI و كامپيوترهاي شخصي باعث پشرفت چشمگير پردازش سيگنال شده است. بطور كلي تحقيقات در حوزه پردازش سيگنال  گفتار به ۶ دسته تقسيم مي شود.
۱) انتقال و ذخيره گفتار
۲) سيستم هاي توليد گفتار
۳) شناسايي و تشخيص گوينده
۴) سيستم هاي بازشناسي گفتار
۵) خدمات به معلولان
۶) بهبود و ارتقاء كيفيت سيگنال گفتار
با اينكه كارهاي بسياري بر روي پردازش سيگنال گفتار انجام شده است اما درستي و توانايي سيستم پردازش سيگنال گفتار همچنان داراي مشكلاتي است. اصلي ترين دليل اين مشكل آن است كه سيستم توليد گفتار انسان متغير با زمان  است و سيگنال طبيعي يك فرآيند متغير است.
براي سالهاست كه تبديل فوريه زمان كوتاه (STFT) به عنوان يك روش استاندارد براي آناليز سيگنالهاي متغير با زمان شناخته شده است. اگربخواهيم با دقت بالا زمان يك رخداد را مشخص كنيم مي بايست پنجره زماني را كوچكتر بگيريم در حالي كه اگرابعاد پنجره زماني را كاهش دهيم و رخ داد در زمان واقع شده باشد قدرت تفكيك فركانس كاهش مي يابد. در نتيجه يك مصالحه اي بين زمان و فركانس وجود دارد. بعلاوه به علت استفاده تبديل فوريه از شكل موجهاي سينوسي، تبديل فوريه زمان كوتاه براي آناليز سيگنالهاي ناپيوسته مناسب نمي باشد، همانند فركانس گام در  سيگنال گفتار.
اخيراً آناليز ويولت جايگزين رياضيات و يافته هاي مهندسي شده است. بسياري از محققان پيشنهاد كرده اند تا از آناليز ويولت براي رسيدن به ويژگي هاي بهتري از سيگنالهاي متغير استفاده كنند.
تعداد صفحه : ۷۸
قيمت : ۱۴۷۰۰ تومان

 
***

----

پشتيباني سايت :       

****         serderehi@gmail.com

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.