شنبه ۱۹ اسفند ۰۲

دانلود مقالات پايان نامه

پايان نامه ارشد برق الكترونيك: بهبود كيفيت از طريق ويژگي هاي استخراج شده

۱۱۰ بازديد

با عنوان : بهبود كيفيت از طريق ويژگي هاي استخراج شده و كنتراست در تصاوير ماموگرافي به كمك ويولت

در ادامه مطلب مي توانيد تكه هايي از ابتداي اين پايان نامه را بخوانيد

 

دانشگاه آزاد اسلامي
واحد تهران جنوب
دانشكده تحصيلات تكميلي
“M.Sc” پايان نامه براي دريافت درجه كارشناسي ارشد
مهندسي برق - الكترونيك
عنوان :
بهبود كيفيت از طر يق ويژگيهاي استخراج شده و كنتراست در تصاوير ماموگرافي به كمك ويولت

براي رعايت حريم خصوصي اسامي استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمي شود

تكه هايي از متن به عنوان نمونه :
(ممكن است هنگام انتقال از فايل اصلي به داخل سايت بعضي متون به هم بريزد يا بعضي نمادها و اشكال درج نشود ولي در فايل دانلودي همه چيز مرتب و كامل است)
چكيده:
يكي از مهمترين و مؤثرترين راههاي تشخيص سرطان پستان بخصوص در مراحل اوليه بيماري، ماموگرافي ميباشد. آمار نشان ميدهد كه در رده سني ۱۵ - ۵۴ سال بانوان، سرطان پستان نسبت به ساير انواع سرطان بيشترين تعداد قرباني را ميگيرد. مسأله، زماني مهمتر جلوه ميكند كه بدانيم در رده سني ۳۵ - ۵۴ سال مهمترين علت مرگ و مير زنان سرطان پستان ميباشد. يكي از مؤثرترين راههاي مبارزه با اين بيماري، تشخيص آن در مراحل اوليه پيدايش است.
در ساليان اخير، متخصصين و محققين در زمينۀ پردازش سيگنال روشهاي كارآمدي جهت ارائه چند دقتي و تحليل سيگنالها مبتني بر ويولت ارائه نمودهاند كه بر خلاف تبديل معمول فوريه، اطلاعات را به حوزه زمان  فركانس نگاشت ميكند و قادر به تغيير دقت زماني و فركانسي در مقابل يكديگر است. از اين رو ابزاري مناسب جهت تحليل سيگنالهاي غير ايستان ميباشند. با توجه به غير ايستان بودن
سيگنالهاي مورد بررسي در پزشكي، عملكرد مناسب ويولت در آناليز اينگونه سيگنالها درمقالات متنوع گزارش شده است.
به مرور زمان راديولوژيستها بطور تجربي قواعدي را كشف كردهاند كه با در نظر گرفتن شكل ظاهري كلسيفيكاسيونها، ميزان پراكندگي آنها و ويژگيهاي ديگري از اين قبيل، در مورد خوشخيم يا بدخيم بودن يك خوشه ميكروكلسيفيكاسيون تصميمگيري ميكنند. تمامي ويژگيهاي ذكر شده در حوزه مكان يعني از تصوير خام اوليه به وسيله سيستم بينايي راديولوژيست استخراج ميشود كه معمولاًُ بطور
صددرصد دقيق هم انجام نميشود. به خصوص با خستگي، ميزان دقت نيز بطور چشمگيري كاهش مييابد. در اين پايان نامه به بررسي مواردي از اين دست پرداخته شده است.
مقدمه:
ماموگرافي تنها روشمطمئني است كه ميتوان از طريق آن يكتوده را در سينه پيش از آنكه از طريق لمس قابل تشخيص باشد، آشكار نمود. بعضي از سرطانهاي پستان را ميتوان حدود دو سال پيشاز آنكه به اندازهاي برسند كه از طريق لمسقابل تشخيصباشند، به كمك
ماموگرافي آشكار نمود. البته بايد توجه داشت كه ماموگرافي هيچگاه نميتواند جايگزيني براي بيوپسي (نمونه برداري از بافت) باشد، زيرا اين روش نميتواند سرطان را در سينه هاي با چگالي بافت بالا آشكار نمايد. بطور كلي در حدود ۴۰% از سرطانهاي پستان در مراحل اوليه، فقط از طريق ماموگرافي قابل تشخيص هستند.
ماموگرامها بر حسب اينكه از چه جهتي تهيه ميشوند به دو دسته اصلي تقسيم ميشوند: كرانيو كودال يا CC كه از جهت بالا به پايين گرفته ميشود و مديولترال  ابليك يا MLO كه به صورت نيمرخ و اريب گرفته ميشود. هدف از اين كار اين است كه سينه از جهات مختلف
مورد آزمايش قرار گيرد تا بتوان ضايعات را بهتر مشاهده نمود.
در حال حاضر تبديل ويولت گستره كاربرد وسيعي در زمينه مهندسي پزشكي يافته است كه از تحليل سيگنالهاي معمول و قديميتر حاصل از الكتروكارديوگرافي تا تصاوير حاصل از سي تي اسكن و (Positron Emission Tomography) PET را شامل مي شود.
اغلب كاربردهاي ويولت منحصراً مربوط به سيگنالهاي پزشكي نميباشند و در بسياري از موارد ديگر از سيگنالهاي يكبعدي نيز كارآيي دارند اما در حالات دو بعدي وضعيت متفاوت است و بجز حالاتي كه در بخش حذف نويز به آنها اشاره ميشود و در كاربردهاي ديگر در تصويربرداري پزشكي معادلي در كاربردهاي غير پزشكي نميتوان يافت.
انجام عمل بيوپسي معمولاُ بًه لحاظ فاكتورهايي كه سلامتي بيمار را به مخاطره مياندازد مطلوب نيست و ترجيح داده ميشود كه حتي الامكان از اين عمل احتراز شود. بنابراين يافتن راهي كه بتواند به دقيقترين نحوي بين نمونه هاي خوشخيم و بدخيم افتراق ايجاد كند، به لحاظ جلوگيري از بيوپسيهاي غير لازم بسيار سودمند خواهد بود. از اين رو تكيه بر تكنيكهاي پردازش تصوير در اين زمينه يكي از بهترين روشها است.
تعداد صفحه : ۸۴
قيمت : ۱۴۷۰۰ تومان

 

***

----

پشتيباني سايت :       

****         serderehi@gmail.com

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.