سه شنبه ۲۱ فروردین ۰۳

دانلود مقالات پايان نامه

تاثير مديريت سرمايه در گردش بر عملكرد شركتها در بورس اوراق بهادار تهران

۱۲۵ بازديد

نقدينگي و شاخص ها ي مديريت سرمايه درگردش:سرمايه گذاري در سرمايه در گردش يك موقعيت نقدينگي خوب براي شركت ايجاد مي كند كه براي بقاي آن حياتي است . نكته مهم اين است كه اين نقدينگي بايد به خوبي مديريت شود و در حد بهينه قرار گيرد . ائلجلي( Eljelly, 2004)  مديريت نقدينگي كارا را شامل برنامه ريزي و كنترل دارايي هاي جاري و بدهي هاي جاري مي داند به نحوي كه ريسك ناتواني در پرداخت تعهدات كوتاه مدت را كاهش دهد و از سوي ديگر از سرمايه گذاري افراطي در اين دارايي ها اجتناب كند.

توبين: روش كيوي توبين، توسط جيمز توبين (1978)، برنده نوبل اقتصاد توسعه داده شد . اين نسبت، ارتباط بين ارزش بازار يك شركت و ارزش جايگزيني آن شركت(هزينه جايگزيني داراييهاي آن شركت) را اندازه گيري مي كند . بصورت تئوري در بلند مدت اين نسبت به سمت واحد ميل مي كند، اما شواهدي تجربي نشان مي دهد كه در همين زمان اين نسبت مي تواند بطور معناداري با عدد يك متفاوت باشد.نسبت كيوي توبين در اصل بسيار شبيه به نسبت بازار به دفتر مي باشد با اين تفاوت كه توبين در هنگام محاسبه، هزينه جايگزيني دارايي هاي فيزيكي را به جاي ارزش دفتري دارايي هاي فيزيكي بكار مي گيرد . نسبت حاصله به اين شكل بكار مي رود كه چنانچه نسبت كيوي يك شركت، بزرگتر از مقدار واحد و نيز بزرگتر از مقدار كيوي رقابتي باشد، شركت مزبور توانايي كسب سود بيش تر از شركتهاي مشابه را داراست(همتي و همكاران،1389).

دانلود پايان نامه ارشد :

بررسي تاثير مديريت سرمايه در گردش بر عملكرد شركتها در بورس اوراق بهادار تهران

دانلود مقاله :

سود ناخالص عملياتي (GP ): سود حاصل از عمليات اصلي يك شركت كسب و كار عادي است. اين مقدار سود حاصل از سرمايه گذاري هاي شركت از قبيل درآمد شركت است كه در آن شركت داراي بهره جزئي بوده و عوارض بهره و ماليات را شامل نمي شود. مقدار آن از فرمول: فروش – هزينه  كالاهاي فروخته شده تقسيم بر مجموع دارايي هاي منهاي دارايي هاي مالي محاسبه مي گردد (Bana Abuzayed et al, 2011).

 

 1-10 ساختار كلي تحقيق

در فصل اول به بيان مسأله تحقيق، ضرورت انجام آن و اهداف تحقيق پرداخته شد. در ادامه متغيرها و فرضيه ها و قلمرو تحقيق ارائه گرديد و در انتها نيز تعريف مختصري از برخي واژگان كليدي در اين تحقيق ارائه شد.

در فصل دوم، ابتدا ادبيات موضوعي تحقيق به تفصيل مورد بحث قرار مي گيرد و در انتهاي آن نيز پيشينه تحقيق بيان مي گردد. در فصل سوم، روش مورد استفاده براي تحليل فرضيه ها به طور كامل شرح داده ميشود. در فصل چهارم، تجزيه و تحليل آماري دادهها انجام خواهد شد و در نهايت در فصل پنجم، نتايج تحليلها و نيز پيشنهادهايي براي تحقيقات آتي ارائه مي شود

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.