براي رعايت حريم خصوصي نام نگارنده و استاد راهنما در سايت درج نمي شود
(در فايل دانلودي نام نويسنده و استاد راهنما موجود است)
تكه هايي از متن پايان نامه به عنوان نمونه :
(ممكن است هنگام انتقال از فايل اصلي به داخل سايت بعضي متون به هم بريزد يا بعضي نمادها و اشكال درج نشود ولي در فايل دانلودي همه چيز مرتب و كامل است)
فهرست مطالب صفحه
چكيده..................................................................................................................................................1
4-1- ضرورت و اهميت موضوع تحقيق. 5
6-1- چارچوب مفهومي تحقيق و ايجاد فرضيه ها. 7
2- 2 - تعاريف و مفاهيم بازار يابي اجتماعي. 16
1-2-2- تفاوت بازاريابي تجاري و بازاريابي اجتماعي. 16
2-2-2- آميزه بازاريابي در بازاريابي اجتماعي. 18
3-2-2- عوامل موثر بر بازاريابي. 25
4-2-2-ده نكته كليدي در بازاريابي اجتماعي. 25
5-2-2- مراحل انجام يك برنامه بازاريابي اجتماعي. 28
2-5-2-2- توليد مواد و پيامها. 30
3-5-2-2- پيش آزمون مواد و پيامها. 31
6-2-2- بازاريابي اجتماعي در حوزه سلامت. 34
7-2-2- گامهاي يك برنامه بازاريابي اجتماعي (Birkinshaw M . 1993) 34
7-2-2- محدوديتهاي برنامههاي بازاريابي اجتماعي (Birkinshaw M . 1993) 36
7-2-2- نظريه ها و مفاهيم كليدي در بازاريابي اجتماعي. 38
4-2- مروري بر نتايج تحقيقات گذشته. 42
5-2- مدل مديريت تصوير (هويت بصري) سازماني. 45
6-3- روش نمونه گيري و حجـم نمونه. 61
8-3- روش تجزيه تحليل اطلاعات. 62
2-4- تجزيه و تحليل سوالات جمعيت شناختي نمونه هاي مورد مطالعه 67
2-2-4- شناخت پاسخگويان براساس سن. 68
3-2-4- جمعيت شناختي پاسخگويان بر اساس تحصيلات. 69
4-2-4- جمعيت شناختي پاسخگويان بر اساس درآمد. 70
3-4- آزمون فرضيه هاي تحقيق. 71
3-5 - مدل تحليلي از نتايج تحقيق :. 94
چكيده:
هدف پژوهش بيان مفهوم و اهميت بازاريابي اجتماعي و ضرورت گسترش آن براي موفقيت با توجه به اهميت مسئوليت هاي اجتماعي سازمان هاست. همچنين به نقشي كه بازاريابي اجتماعي ميتوانند در محافظت از تصوير مثبت شركت يا سازمان ايفا كنند.
تعدادي از بررسيهاي صنعتي در كشورهاي مختلف، از جمله ايالات متحده، انگلستان، استراليا و نيوزلند، به منظور تعيين تاثير بازاريابي اجتماعي در تعيين نگرش مصرف كننده انجام شده است. نتايج همه اين بررسيها حدودا مشابه بوده و نتايج زير حاصل شده است:
مصرف كنندگان يك هويت بصري (تصوير) مثبت نسبت به شركتي كه از اهدافشان حمايت ميكند را بيان نمودند، علاوه بر آن، اكثر مصرفكنندگان خريد يك محصول هدفدار (حمايتي) را ترجيح ميدهند، در صورتي كه قيمت كالا و كيفيت با هم برابر باشند، مشتريان به احتمال زياد يك نام تجاري يا خرده فروش مرتبط با يك هدف خوب را انتخاب ميكنند. تحقيقاتي در سراسر جهان با اين موضوع انجام شده است، با اين حال هنوز كمبود تحقيقات تجربي در اين زمينه مخصوصا در ايران وجود دارد. بنابراين موضوع مورد بررسي در اين پژوهش: تاثير برنامههاي بازاريابي اجتماعي سازمان هلال احمر بر روي نگرش مردم نسبت به تصوير آن سازمان است. بنابراين مسئله و سوال مورد بررسي در اين پژوهش بشرح ذيل ميباشد.
كليد واژه ها: برنامه هاي بازاريابي اجتماعي، سازمان هلال احمر ، تصوير ذهني
در ابتداي اين فصل به ارائه كلياتي راجع به موضوع تحقيق پرداخته و سپس به بيان مسأله، در ادامه به ضرورت و اهميت اين تحقيق پرداخته شده است ، در نهايت چهارچوب مفهومي تحقيق تدوين و فرضيه هاي تحقيق متناسب با آن ارائه شده است.
تعدادي از بررسيهاي صنعتي در كشورهاي مختلف، از جمله ايالات متحده، انگلستان، استراليا و نيوزلند، به منظور تعيين تاثير بازاريابي اجتماعي در تعيين نگرش مصرف كننده انجام شده است. نتايج همه اين بررسيها حدودا مشابه بوده و نتايج زير حاصل شده است. مصرف كنندگان يك هويت بصري (تصوير) مثبت نسبت به سازمان يا شركتي كه از اهدافشان حمايت ميكند را بيان نمودند. علاوه بر آن، اكثر مصرفكنندگان خريد يك محصول هدفدار (حمايتي) را ترجيح ميدهند، در صورتي كه قيمت كالا و كيفيت با هم برابر باشند، مشتريان به احتمال زياد يك نام تجاري يا خرده فروش مرتبط با يك هدف خوب را انتخاب ميكنند. با اين حال هنوز كمبود تحقيقات تجربي در اين زمينه مخصوصا در ايران وجود دارد. بنابراين موضوع مورد بررسي در اين پژوهش: تاثير برنامههاي بازاريابي اجتماعي بر روي نگرش مشتري نسبت به تصوير سازمان هلال احمر است.
فيليپ كاتلر در سال 1971 با انتشار مقاله خود در مجله بازاريابي، با پيشنهاد واژه بازاريابي اجتماعي اين تعريف را براي آن ارائه كرد: "بازاريابي اجتماعي طراحي، مداخله و كنترل برنامههايي است كه در جستجوي افزايش قابليت پذيرش نسبت به يك ايده يا عمل اجتماعي در يك گروه مخاطب هستند".
بازاريابي اجتماعي و مفاهيم مرتبط قدرت بيشتري نسبت به ساير اشكال بازاريابي سنتي دارد، به دليل آنكه آنها تعامل عاطفي و منطقي با مصرف كننده به وجود ميآورند. بازاريابي اجتماعي ذهن مصرف كننده را درگير ميكند و پس از آن يك رابطه قويتر و پايدارتر را ايجاد ميكند. بعضي از تحقيقات نشان ميدهد كه يك رابطه مثبت بين بازاريابي اجتماعي و نگرش مصرف كنندگان نسبت به آن شركت يا سازمان وجود دارد.
هدف پژوهش بيان مفهوم و اهميت بازاريابي اجتماعي و ضرورت گسترش آن براي موفقيت با توجه به اهميت مسئوليت هاي اجتماعي سازمان هاست. همچنين به نقشي كه بازاريابي اجتماعي ميتوانند در محافظت از تصوير مثبت شركت يا سازمان ايفا كنند.
تعدادي از بررسيهاي صنعتي در كشورهاي مختلف، از جمله ايالات متحده، انگلستان، استراليا و نيوزلند، به منظور تعيين تاثير بازاريابي اجتماعي در تعيين نگرش مصرف كننده انجام شده است. نتايج همه اين بررسيها حدودا مشابه بوده و نتايج زير حاصل شده است:
مصرف كنندگان يك هويت بصري (تصوير) مثبت نسبت به شركتي كه از اهدافشان حمايت ميكند را بيان نمودند، علاوه بر آن، اكثر مصرفكنندگان خريد يك محصول هدفدار (حمايتي) را ترجيح ميدهند، در صورتي كه قيمت كالا و كيفيت با هم برابر باشند، مشتريان به احتمال زياد يك نام تجاري يا خرده فروش مرتبط با يك هدف خوب را انتخاب ميكنند. تحقيقاتي در سراسر جهان با اين موضوع انجام شده است، با اين حال هنوز كمبود تحقيقات تجربي در اين زمينه مخصوصا در ايران وجود دارد. بنابراين موضوع مورد بررسي در اين پژوهش: تاثير برنامههاي بازاريابي اجتماعي سازمان هلال احمر بر روي نگرش مردم نسبت به تصوير آن سازمان است. بنابراين مسئله و سوال مورد بررسي در اين پژوهش بشرح ذيل ميباشد.
آيا برنامه بازاريابي اجتماعي سازمان هلال احمر بر نگرش مردم به تصوير آن سازمان تاثير مثبت دارد؟
4-1- ضرورت و اهميت موضوع تحقيق
بازاريابي اجتماعي حوزه و قلمرو علم جديدي است كه ميكوشد با استفاده از فنون بازاريابي تجاري، اهداف و مقاصد اجتماعي را تحقق بخشد .براساس مفهوم بازاريابي اجتماعي، مديران بازاريابي سازمانها ناگزيرند در تعيين راهبردها و خط مشيهاي بازاريابي خود عوامل مهمي نظير خواستهاي مصرفكنندگان و منافع جامعه در كوتاه مدت و بلندمدت را در نظر بگيرند. عليرغم اين كه اين حوزه در مقايسه با بازاريابي تجاري بسيار نوپا است، اما نقش و اهميت آن در توسعه اجتماعي موجب شده است تا شديداَ مورد توجه و اقبال عمومي قرار گيرد. بازاريابي اجتماعي در دهه ١٩٧٠ به عنوان يك حوزه علمي كامل و مستقل پا به عرصه گيتي نهاد. فيليپ كاتلر و جرالد آلتمن دو تن از ا نديشمندان و صاحبنظران مشهور بازاريابي، اين حوزه علمي جديد را معرفي كردند.
آنها عقيده داشتند كه مفروضات و مفاهيم بازاريابي تجاري ميتواند براي فروش اعتقادات، باورها، نگرش ها و رفتارهاي انساني مورد استفاده قرار گيرد. اصرار كاتلر و آلتمن بر اين نكته بود كه تفاوت عمده و اساسي بازاريابي اجتماعي با ساير حوزه هاي بازاريابي در اهداف و مقاصد بازاريابي اجتماعي و تشكيلات آن متجلي است .رسالت اصلي بازاريابي اجتماعي تأثيرگذاري بر رفتارهاي اجتماعي و انساني است . در بازاريابي اجتماعي كسب سود و منافع شخصي اولويت اصلي به شمار نمي رود. به عبارت ديگر، تأكيد بازاريابي اجتماعي تنها ارضاء نيازها و خواستههاي افراد اجتماع از طريق فرآيند مبادله و داد و ستد نيست؛ بلكه هدف و مقصد والاتري دارد و آن تأثيرگذاري بر اعمال و رفتار افراد در اجتماع است.
الف. هدف كلي
هدف
اينجا فقط تكه اي از متن اين پايان نامه درج شده براي دانلود متن كامل به سايت منبع مراجعه نماييد :