رابطه ميان يكپارچهسازي سيستمها در سازمان با توسعه توان رقابتي
اگرچه رويكرد بازاريابي ارتباط تا حدودي موجب يكپارچگي و ادغام پروسه معامله مشتري و شركت ميشود، اما در بالاترين سطوح، نياز به رويكرد همكاري خواهيم داشت. ارتباط با مشتري استراتژي جامع كسب و كار و بازار يابي است كه فناوري ، فرايندها و تمام فعاليتهاي كسب و كار را حول محور مشتري يكپارچه ميسازد تا به ايجاد و حفظ ارتباطات بلند مدت و سود آور با مشتريان منجر شود (سيگالا[1]، 2006).
1-6- مدل مفهومي تحقيق
مدل مفهومي زير برگفته از پژوهش وظيفهدوست و همكاران (2012) و كوتا و وادلاماني (1995) ميباشد. در واقع، براي سنجش مديريت ارتباط با مشتري از مدل وظيفهدوست و براي سنجش مزيت رقابتي نيز از مدل كوتا و وادلاماني استفاده خواهد شد. بنابراين در اين تحقيق، مديريت ارتباط با مشتري و ابعاد آن شامل (مديريت دانش، تكنولوژي، مديريت ارشد، پرسنل، شخصيسازي خدمات و يكپارچگي سيستمها در سازمان) به عنوان متغيرهاي مستقل و توان رقابتي نيز به عنوان متغير وابسته در نظر گرفته خواهد شد.
[1] . Sigala
- نمودار 1-1- مدل مفهومي پژوهش (وظيفه دوست و همكاران، 2012؛ سعيدي و همكاران، 2012)
متن كامل : پايان نامه سنجش رابطه ميان مديريت ارتباط با مشتري و ابعاد آن بر توسعه توان رقابتي