براي رعايت حريم خصوصي نام نگارنده و استاد راهنما در سايت درج نمي شود
(در فايل دانلودي نام نويسنده و استاد راهنما موجود است)
تكه هايي از متن پايان نامه به عنوان نمونه :
(ممكن است هنگام انتقال از فايل اصلي به داخل سايت بعضي متون به هم بريزد يا بعضي نمادها و اشكال درج نشود ولي در فايل دانلودي همه چيز مرتب و كامل است)
فهرست مطالب
چكيده. ك
فصل اول: كليات و تعاريف پژوهش
مقدمه. 2
1-1-بيان مسئله. 5
1-2- ضرورت انجام پژوهش. 7
1-4-اهداف پژوهش. 8
1-5-فرضيه هاي پژوهش. 9
1-5-1- فرضيه اصلي. 9
1-5-2- فرضيه فرعي. 9
1- 6-سوالات پژوهش. 9
1-7-چارچوب مفهومي پژوهش (مدل پژوهش). 10
1-8-قلمرو تحقيق. 12
1-8-1- قلمرو موضوعي. 12
1-8-2- قلمرو زماني. 12
1-8-3-قلمرو مكاني. 12
1-9-واژه هاي كليدي. 12
1-10- مشكلات احتمالي پژوهش. 14
1-11- خلاصه فصول بعدي. 14
فصل دوم: پيشينه و مباني نظري پژوهش
2-1- مقدمه. 16
2-2- استقرار دولت الكترونيك. 17
2-3-دولت الكترونيك، مفاهيم و اهميت آن. 19
2-4-ضرورت وجود دولت الكترونيك. 21
2-5- كاركردهاي دولت الكترونيك. 26
2-5-1-دولت با شهروندان (G2C). 26
2-5-2-رابطه دولت با دولت (G2G). 26
2-5-3-رابطه دولت با كسب و كار (G2B). 26
2-5-4-دولت با كاركنان (G2E). 27
2-6-مزاياي استقرار دولت الكترونيك. 27
2-7-دولت الكترونيك و نقش آن در تحقق جامعه اطلاعاتي. 28
2-8- مشكلات پياده سازي دولت الكترونيك. 29
2-9- خلق دولت الكترونيك. 31
2-10-اهداف دولت الكترونيكي. 32
2-11- نمادهاي مورد استفاده در دولت الكترونيك. 33
2-12-استراتژي استقرار دولت الكترونيك. 34
2-13- راهكارهاي دولت الكترونيكي. 35
2-14-دولت الكترونيك براي مردم عادي. 36
2-15-بهبود خدمات عمومي با دولت الكترونيك. 37
2-16-دسترسي به دولت الكترونيك. 38
2-17- استراتژي استقرار دولت الكترونيك. 39
2-18-راهكارهاي دولت الكترونيك در جهت ارتقاء سطح خدمات. 40
2-19-نظريه كارو براي تحقق دولت الكترونيك. 41
2-20-مراحل اجراي دولت الكترونيك. 42
2-21- ابزارهاي دولت الكترونيك. 43
2-22- پرتال به عنوان يكي از مولفه هاي دولت الكترونيك. 43
2-23- خصوصيات يك پرتال دولتي. 44
2-24-دولت الكترونيك گامي مؤثر در جهت يكپارچهسازي مديريت شهري 46
2-25- وضعيت دولت الكترونيك در ايران. 47
2-26-دولت الكترونيك و امكانسنجي استقرار آن در ايران. 50
2-27-موانع گسترش دولت الكترونيك. 54
2-27-1-عوامل فرهنگي. 54
2-27-2-عوامل سازماني و اداري. 55
2-27-3-كمبود منابع. 56
2-28- رضايتمندي ارباب رجوع. 57
2-29-مدلهاي اندازه گيري رضايت ارباب رجوع. 60
2-30- عوامل مطرح شده در ارتباط با رضايت از فناوري اطلاعات 64
2-31-امنيت، ريسك درك شده و حريم شخصي. 64
2-32-ويژگي هاي مستقيم وب. 65
2-33-سهولت استفاده درك شده و سودمندي درك شده. 66
2-34- قابليت پشتيباني از كاربران. 67
2-35-عدم اضطراب رايانهاي. 67
2-36- اعتماد. 68
2-37- ويژگيهاي فردي (سن، جنس، تحصيلات). 69
2-38- نوآوري فردي و خود اتكايي و هنجارهاي ذهني. 69
فصل سوم: روش پژوهش
3-1- مقدمه. 72
3-2- روش پژوهش. 73
3-3- جامعه آماري پژوهش. 73
3-4- روش نمونه گيري. 73
3-5- انواع متغيرها. 73
3-5-1- متغير مستقل. 73
3-5-2- متغير وابسته. 74
3-6- ابزار گردآوري اطلاعات. 74
3-7- روايي و پايايي پرسشنامه. 74
3-8- آزمون پايايي پژوهش. 77
3-9- حجم نمونه. 78
3-10- روش تجزيه و تحليل داده ها. 78
فصل چهارم: تجزيه و تحليل داده هاي آماري
4-1- مقدمه. 80
4-2- تجريه و تحليل داده هاي آماري. 80
4-3- آمار استنباطي. 86
4-3-1-فرضيه اصلي. 86
4-3-2- فرضيۀاول. 87
4-3-3-فرضيۀ دوم. 88
4-3-4-فرضيه سوم. 89
4-3-5-فرضيه چهارم. 90
فصل پنجم: بحث و نتيجه گيري
5-1- مقدمه. 93
5-2- بحث و نتيجهگيري. 95
5-3- پيشنهادات. 98
5-4-پيشنهادات كاربردي. 99
منابع. 100
ضمائم. 102
چكيده
دولت الكترونيكي زماني تحقق خواهد يافت كه مخاطبان آن از آن استقبال نموده و سعي در بهكارگيري آن داشته باشند. با اين وجود دولت الكترونيكي به دليل شرايط و ارتباط خاصي كه با جامعه دارد، نيازمند طي مسيري طولاني براي پذيرفته شدن در سطح جامعه است. در اين مطالعه هدف بررسي تاثير استقرار دولت الكترونيك بر رضايت ارباب رجوع در مراكز پليس +10 شهرستان گلپايگان است. اين پژوهش از نوع توصيفي-كاربردي است. جامعه آماري اين تحقيق كليه مراجعين به مراكز پليس +10 شهرستان گلپايگان مي باشد. جهت گردآوري اطلاعات و داده هاي مورد نياز به منظور بررسي فرضيات تحقيق از پرسشنامه استفاده شده است. به منظور تاييد پايايي و روايي پرسشنامه از آزمون الفاي كرونباخ استفاده شده كه ميزان آن با استفاده از فرمول در پرسشنامه 84/0 است كه نشان دهنده پايايي و روايي آن است. جامعه آماري مورد مطالعه در اين پژوهش 210 نفر از ارباب رجوعان در مراكز پليس +10 بوده كه با روش نمونهگيري و استفاده از فرمول مربوطه و بررسي خطاي استاندارد 66 نفر به عنوان نمونه پرسشنامهها را پركرده و مورد تحليل قرار داده ايم. يافتههاي پژوهش نشان دهنده رابطه بين دولت الكترونيك و رضايت ارباب رجوع مي باشد به منظور تجزيه و تحليل دادهها از نرم افزار spss و از آزمون همبستگي پيرسون، آزمون كولموگروف- اسميرنوفيراي، مدل رگرسيون و تحليل واريانس به منظور بررسي داده هاي آماري استفاده شده است.
كليد واژهها
دولت الكترونيك، استقرار دولت الكترونيك، پليس+10، رضايت مندي، ارباب رجوع.
مقدمه
يكي از مهمترين مقولات در جامعه اطلاعاتي، مسئله دولت الكترونيك است. دولت الكترونيك به معناي فراهم كردن شرايطي است كه دولتها بتوانند خدمات خود را به صورت شبانه روزي و در تمام ايام هفته به شهروندان ارائه كنند.
اين امر در سالهاي اخير به طور جدي در دستور كار دولتها قرار گرفته است و دولتمردان هوشمند نيروهاي خود را در راه تحقق چنين شرايطي بسيج كردهاند و درصدد برآمدهاند كه فرآيندهاي سياسي، اقتصادي و اجتماعي را با كمك فناوري نوين ارتباطات و اطلاعات اصلاح كرده و از اين طريق به شيوه كارآمدتري به ارائه خدمات به شهروندان بپردازند. در حقيقت، به كارگيري و گسترش دولت الكترونيك غالبا در جهت انجام تغييرات در فرآيندهاي دولتي نظير تمركززدايي، بهبود كارايي و اثربخشي است. اصولا تعريف واحدي در باره دولت الكترونيك وجود ندارد و اين مسئله ناشي از ماهيت پويا و متغير فناوري است.
امروزه به استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات به منظور بهبود كارايي و اثربخشي، شفافيت اطلاعات و مقايسه پذيري مبادلات اطلاعاتي و پولي در درون دولت، بين دولت و سازمانهاي تابعه آن، بين دولت و شهروندان و بين دولت و بخش خصوصي دولت الكترونيك اطلاق ميشود.
يكي از مهمترين فرصتهايي كه فناوريهاي نوين ارتباطي و اطلاعاتي را پيش روي ما قرار ميدهند، امكان استفاده از اين فناوري براي مهندسي مجدد معماري دولت و قابل دسترستر، كارآمدتر و پاسخگوتر ساختن آن است.
استفاده از اين نوآوريها در فرآيند اداره امور جامعه، موجب پديدار شدن واقعيتي به نام دولت الكترونيك شده است. امروزه عوامل مختلفي دست در دست يكديگر دادهاند تا دولتها را وادار به تجربه شكل جديدي از اداره جامعه بكنند.
انتظارات افراد در مورد خدمات و محصولات و نيز نحوه و كيفيت ارائه آن به طور روزافزون در حال تغيير است و دولت نيز بايد پاسخگوي اين نيازها و انتظارات باشد. آنان خواهان اين هستند كه ساعات كار موسسات دولتي افزايش يابد و هر زمان كه خواستند بتوانند كارهاي خود را انجام دهند، در صفها معطل نشوند، خدمات باكيفيت تري دريافت كنند، خدمات و محصولات ارزان تري به دستشان برسد و مواردي از اين دست كه پاسخگوترين شكل دولت براي اين انتظارات در حال حاضر دولت الكترونيك است.
دولتها همچنين براي جذب سرمايه، كارگران ماهر، گردشگران و ساير موارد با يكديگر در رقابت هستند و بدين منظور به امكانات جديدي نياز دارند كه دولت الكترونيك اين امكانات را فراهم ميكند.
دولت الكترونيك براي كيفيت خدمات رساني به شهروندان، فرصتهاي خوب زيادي را ايجاد ميكند. شهروندان قادرند به جاي چند روز يا چند هفته ظرف چند دقيقه يا چند ساعت اطلاعات يا خدمات مورد نظر خود را دريافت كنند. شهروندان، شركتها و سازمانهاي وابسته به دولت مي توانند بدون استخدام وكلاي دادگستري و حسابداران گزارشهاي خواسته شده را دريافت كنند. كارمندان دولت مي توانند به سادگي و به صورت كارآمد مانند كاركنان دنياي تجارت امور خود را انجام دهند.
يك استراتژي موثر در زمينه استقرار دولت الكترونيك به بهبودهاي قابل ملاحظهاي از موارد مطرح در دولت منجر خواهد شد.
در فصل اول به ذكر بيان مسئله، ضرورت تحقيق و اهميت تحقيق و ساير مسائل مرتبط در اين زمينه ميپردازيم. و ضمن بيان ضرورت انجام پژوهش، به بيان مدل مفهومي پژوهش پرداخته شده است. اين فصل با روش شناسي پژوهش ادامه يافته است. در اين قسمت به بيان روش تحقيق، روش گردآوري داده ها و جامعه آماري پرداخته شده است.
اينجا فقط تكه اي از متن اين پايان نامه درج شده براي دانلود متن كامل به سايت منبع مراجعه نماييد :